fbpx

בואו נעשה סדר: איך לבחור קרן פנסיה?

האם כל קרנות הפנסיה זהות? התשובה הקצרה: בהחלט לא. התשובה המפורטת והמורכבת יותר – בהמשך. אנשים רבים טועים לחשוב שאין משמעות רבה לבחירת פוליסת ביטוח פנסיוני כזו או אחרת, אך ישנם פרמטרים רבים שצריכים להילקח בחשבון, רגע לפני שאתם חותמים על המסמך שיהווה גורם משמעותי באופן בו יראו חייכם בעתיד.

מה המשמעות האמיתית העומדת מאחורי קרן פנסיה?

קרן פנסיה, או במילים אחרות, הסכום המצטבר בקרן הפנסיה, למעשה מבטיח המשך הכנסה לאחר היציאה לגמלאות. מדובר בסכום קבוע שיופרש לחשבון העובר ושב שלכם בכל חודש מרגע שהגעתם לגיל הפרישה והפסקתם לעבוד. קרן הפנסיה כוללת את סך כל הסכומים שהופרשו אליה מדי חודש, וכמובן את התשואות שהכסף הזה עשה לאורך השנים. לא פחות חשוב, קרן הפנסיה מכילה בתוכה את שני הביטוחים הגדולים והחשובים ביותר לנו כאנשים פרטיים וכבעלי משפחות. הראשון הוא כיסוי הנכות או בשמו המוכר יותר אבדן כושר עבודה. השני הוא ביטוח השארים (למעשה ביטוח חיים רחב מאד). הבחירה בקרן פנסיה בהתעלמות מנושאים אלו עלולה לחשוף אותנו לסיכונים מהותיים.

האם לכל אחד מתאימה אותה קרן פנסיה?

כאמור, לא כל קרנות הפנסיה זהות, ואין זה מקרי. לכל אדם ישנם צרכים ביטוחיים שונים, וגם העדפות כלכליות שונות. יש השואפים לשמור על רמת חיים זהה לזו שניהלו עד גיל הפרישה ויש המתכננים רכישה משמעותית, מענק ירושה גדול לילדים, טיול גדול ועוד ועוד. כמובן שהצרכים וההעדפות הם נגזרת של גורמים נוספים כמו בני הזוג, מספר וגילאי הילדים, מקום המגורים, המצב הבריאותי ועוד. בשורה התחתונה, על קרן הפנסיה להעניק הגנה וביטחון כלכלי נאותים עבור המבוטח.

 

סוכנות ביטוח פנסיוני טובה, תוכל לסייע לכם לבחור בדיוק את קרן הפנסיה המתאימה לכם, מבלי שתרכשו פוליסות מיותרות או כאלו שאינן מתאימות לצרכיכם.

מספר פרמטרים שיש לקחת בחשבון לפני שניגשים לבחור קרן פנסיה

לבחור ספציפית את הקרן המתאימה לצרכים שלכם

כאמור, ממש כמו שהצרכים הביטוחיים משתנים מאדם לאדם, כך גם קרנות הפנסיה מציעות מגוון כיסויים שונים. כדאי לעשות את התחקיר הנדרש ולהבין מהי הקרן המתאימה ביותר. שוק קרנות הפנסיה הוא תחרותי במיוחד, ולכן מציע היום מבחר רחב ומגוון של אפשרויות. עליכם לקחת בחשבון פרמטרים כמו גיל, מקצוע, מצב בריאותי, סטטוס משפחתי, רמת שכר ועוד, ולבחור בקרן שתענה במדויק ככל האפשר על כל אלו.

התשואות הגבוהות ביותר

כמו בכל תוכנית חיסכון, ואולי אף יותר מהאחרות, כשבוחרים קרן פנסיה, נשאף לבטח את עצמנו בזו שהתשואות שלה הן הגבוהות ביותר. במילים אחרות – קרן הפנסיה שתבחרו צריכה לממש את הפונטציאל הגבוה ביותר של הכסף שאתם מפרישים אליה. יש לבדוק האם התשואות של הקרן הספציפית הזו הן עקביות ושומרות על אותו סטטוס לאורך זמן. כדאי לזכור שמדובר בתוכנית לטווח ארוך, ואתם רוצים להבטיח יציבות בתשואות הללו.

חברת ניהול מקצועית ביותר

מדובר בכסף שלכם, ובנושא מורכב הכרוך בסיכונים ובהפסדים פוטנציאליים, ובשוק הנתון לשינויים תכופים. כל אלו יחד מצריכים הבנה מעמיקה בתחום הפנסיוני. בחירה של חברת ניהול מקצועית תוכל להעמיד לרשותכם את אנשי המקצוע המיומנים והבקיאים ביותר בתחום, שגם משכילים להתעדכן בשינויים החלים בכלכלה וספציפית בתחום הפנסיוני – השכם וערב. אלו ידעו לנהל עבורכם את הסיכונים באופן הטוב ביותר, ויש להם אפילו אינטרס נוסף לשמור על הכסף שלכם – הפסד לקרן הפנסיה שלכם משמעו גם הפסד ברווחיות החברה, ולאורך זמן אף פגיעה במוניטין שלה.

המוניטין של מנהלי קרן הפנסיה

כמו בכל תחום הקשור בכלכלה ובכסף של אנשים, למרבה הצער גם בתחום הפנסיה יש לא מעט שרלטנות וחוסר הוגנות, ואת האנשים שינצלו את ההזדמנות להרוויח על חשבונכם באופן נצלני ולא הגון. במיוחד כשמדובר בתחום שרובנו לא לגמרי סגורים על הפרטים וההבדלים הקטנים לכאורה, יש מי שירצה להרוויח מכך. לכן, יש לבחור חברה המחזיקה מנהלים אמינים ומקצועיים, שיקחו אחריות מלאה על הכסף שלכם. את כל אלו תוכלו לוודא באמצעות תחקיר של המוניטין המקצועי של החברה, וקבלת המלצות – ברשת או מפה לאוזן. כאמור, ניהול של קרן פנסיה כרוך בסיכונים מסוימים, ואתם מצפים מהאנשים שמנהלים אותה עבורכם לקחת אחריות מלאה על כך ולהבטיח לצמצם את הפגיעה בחסכונות שלכם.

שיניתם סטטוס? יש לבדוק כיצד הדבר משפיע על קרן הפנסיה

אנשים רבים אינם מתעדכנים ומתעניינים בתמורות החלות בביטוח הפנסיוני שלהם, ולא מודעים לכך שיש חשיבות לשינויים החלים בסטטוס האישי כמו החלפת מקום עבודה, נישואין, העלאה או הפחתה משמעותיות בשכר ועוד. לפרמטרים מהסוג הזה יש משקל רב על קרן הפנסיה שלכם, וכדאי לשקול לערוך שינויים בקרנות הפנסיה בהתאם – כמו למשל לעבור ממסלול ביטוחי אחד לאחר ועוד, במטרה שלא תשקיעו סכומים מיותרים במקום הלא נכון. במילים אחרות, חשוב לדעת שכן ניתן לבצע שינויים כאלה ואחרים בביטוח, בכפוף לתנאים שנקבעו מראש, ולכן כדאי לעקוב אחר שינויים ולעדכן את סוכן הביטוח ו/או את חברת הניהול בהם.

העדיפו תמיד את הקרן הגדולה

הרשו לנו לרוץ קדימה ולחשוב על היום בו תהיו זכאים לקבל מקרן הפנסיה את הכספים להם אתם זכאים. חשוב לדעת בהקשר זה, שככל שקרן הפנסיה תהיה גדולה יותר, כך היא תהיה יעילה יותר כשתדרש לשלם על תביעה. אי לכך, מומלץ לבחור בקרנות הגדולות ביותר שיש.

סוכנות ביטוח המשלבת ניסיון בתחום עם טכנולוגיה מתקדמת

הכירו את קאבר, המציעה שירות חדשני במיוחד של רכישת ביטוחים באמצעות הרשת. עובדי החברה מחזיקים בניסיון של עשרות שנים בתחום הביטוח, לצד גישה טכנולוגית מתקדמת במיוחד. תהליכי החיפוש, השוואת המחירים והכלים המשוכללים, מובילים להתאמה מדויקת של קרנות לכל אחד מלקוחות החברה, תוך שהם מפחיתים באופן משמעותי את העמלות ואת דמי הניהול שהיו נהוגים עד לאחרונה, וכמובן מגביהים את התשואות שהכסף שלכם עושה.

 

תנו למומחה מקצועי לבחון את קרן הפנסיה הנוכחית שלכם, ולהתאים לכם באופן אישי מסלול משופר באחת מקרנות הפנסיה המובילות, ובתנאים ששמורים לארגונים גדולים.

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

עובדי הייטק? אלה כמה נקודות שחשוב לדעת לפני שבוחרים מוצר פנסיוני

מדמי ניהול ועד כיסויים ביטוחיים: במיוחד כשזה נוגע...

מהו כיסוי שארים ומדוע הוא כלול בקרן הפנסיה של רובנו?

הכירו את התנאים והיתרונות של כיסוי שארים – אחד...

4 מיתוסים נפוצים בתחום הפנסיה והביטוח שיכולים לעלות לכם ביוקר

כך תימנעו מטעויות יקרות שיכולות לפגוע בעתידכם הכלכלי....

מעסיקים, שימו לב: נכנסה לתוקף חובת דיווח אחיד על מעסיקים עם 3 עובדים ומעלה

דיווח אחיד ללא טרחה וללא כאב ראש באמצעות השירות...

פנסיה לעובדי הייטק: אלה הדברים שהייטקיסטים צריכים לקחת בחשבון בבחירת מוצר פנסיוני

מדריך מקיף לבחירת מוצר פנסיוני עבור עובדים בעלי הכנסה...