fbpx

איך הכנסת יעילות בעולם הפיננסי שווה כסף לכיס שלי?

ניהול מיטבי של התיק הפנסיוני באמצעות טכנולוגיה חכמה, מאפשר לכם להגדיל את החיסכון פנסיוני שלכם לאורך זמן. בעזרת הטכנולוגיה החכמה של cover, תעשו את זה בקלות וביעילות.

היכרות של התיק הפנסיוני שלכם, לא כולל רק הבנה של המוצרים שאתם מחזיקים וסכום הכסף שצברתם, אלא גם מרכיבים חשובים נוספים, כגון דמי הניהול שאתם משלמים, המסלולים בהם החסכונות שלכם נמצאים, התאמת הכיסויים הביטוחיים שלכם למצבכם האישי והתעסוקתי והתשואה שהחסכונות שלכם עושים לאורך זמן. 

נשמע מורכב? בעזרת המערכת החכמה של קאבר, מדובר בעניין פשוט, נגיש וברור שזמין לכל אדם. 

העולם הפיננסי הוא תחום מורכב, מבלבל ומסועף. לעיתים נדמה שרק למומחים בתחומי ביטוח ופיננסים יש את היכולת להבין ולנהל היטב תהליכים ומוצרים פיננסים. במיוחד בכל הנוגע לעולם הפנסיוני, מרבית האנשים מרימים ידיים מראש בכל הנוגע להבנה והיכרות עם התחום ועם התיק הפנסיוני שלהם בפרט, על אף שכמעט כל אדם בוגר בישראל מחזיק לפחות במוצר פנסיוני אחד. 

אולי המצב הזה נוצר בגלל ניסויים מקצועיים ומסובכים של חברות הביטוח ובתי ההשקעות, אולי זהו תוצר של חוסר חינוך פיננסי ואולי זה בכלל תוצר של תפיסה רווחת שתקופת הפנסיה רחוקה ולכן אינה מצריכה התעסקות והבנה מיוחדות. 

לא משנה מהם הגורמים לכך, כיום יותר ויותר אנשים מבינים שהדרך לקצבת פנסיה טובה עוברת בהבנה וניהול שוטף של התיק הפנסיוני. לצד ההבנה הזאת, ניצב לא פעם מחסום מאיים בדמות ניסוחים מסורבלים ומקצועיים של חברות הביטוח ומגוון רחב של מוצרים פנסיונים, ביטוחים, חסכונות, מסלולים ומושגים. אם כך, כיצד יכול החוסך הממוצע לדעת מה מתרחש בתיק הפנסיוני שלו ומהי הדרך הנכונה ביותר עבורו? 

הפתרון הטוב ביותר הוא באמצעות טכנולוגיה חכמה ונגישה שמייעלת ומשפרת את הבקרה והניהול של התיק הפנסיוני. 

לפני שנסביר כיצד הטכנולוגיה החכמה של קאבר עוזרת לכם בהבנה ובניהול של התיק הפנסיוני שלכם, כדאי שתכירו את הגורמים המשפיעים על החיסכון הכספי שלכם לגיל הפרישה.

דמי ניהול

ישנם שני סוגים של דמי ניהול על החיסכון הפנסיוני: דמי ניהול מהפקדות, שזהו אחוז מסוים מהסכום החודשי שמופרש לחיסכון, ודמי ניהול מצבירה שנגבים על כל החיסכון שצברתם.

לדמי הניהול יש השפעה גדולה על החיסכון שנצבר לגיל הפרישה ולכן לא כדי להקל בהם ראש. אמנם מדובר בהבדלים של אחוזים בודדים, אך הסכומים האלה מפחיתים מהכספים שמועברים לחיסכון ופוגעים באופן משמעותי בחיסכון שנצבר לאורך זמן. 

עד גיל הפרישה, גובה דמי הניהול עשוי להגיע אפילו ל- 30%-20% מסך הצבירה לפנסיה. לכן, כדאי לקחת בחשבון את דמי הניהול כשיקול חשוב בבחירת מסלול החיסכון הפנסיוני שלכם.

תשואה 

תשואה על ההשקעה היא אלמנט חשוב שמשפיע באופן משמעותי על גובה החיסכון שנצבר לאורך זמן. החסכונות הפנסיוניים מנוהלים אצל חברות הביטוח ובתי השקעות אשר משקיעות את כספי החוסכים במניות, ניירות ערך, אג”ח ועוד, על מנת להשיג תשואה על הכסף. כלומר, להגדיל את החיסכון מעבר להפקדות החודשיות.

ישנם מגוון מסלולי חיסכון והשקעה, חלקם סולידיים וחלקם ברמת סיכון גבוהה יותר. בדרך כלל ככל שההשקעה תהיה ברמת סיכון גבוהה יותר כי פוטנציאל התשואה שלה יהיה גבוה יותר. 

התשואות שהחיסכון הפנסיוני משיג לאורך זמן תלויות הן בבחירת מסלול ההשקעה והן בביצועים של החברה המנהלת. ישנן חברות בעלות ניסיון טוב יותר מאחרות בהשקעה וביצירת תשואה גבוהה לאורך זמן. משום שהנתון הזה קריטי לגובה החיסכון שתצברו עד גיל הפרישה, חשוב לבחור במכשיר חיסכון שמנוהל אצל חברה איכותית שיודעת להשיג תשואות נאות לאורך מספר שנים. עם זאת, חשוב לזכור שהעבר אינו מנבא את העתיד, ומה שחברה מסוימת השיגה בחמש השנים האחרונות, היא לא בהכרח תשיג בשנים שלאחר מכן. לכן חשוב להיות עם יד על הדופק ולבדוק מדי פעם את התיק הפנסיוני שלכם על כלל מרכיביו. 

גובה ההפקדות החודשיות

בכל הנוגע לחסכונות, ישנה משוואה אחת פשוטה: ככל שתפקידו יותר כסף לחיסכון, כך סכום החיסכון יצטבר ויגדל. אך עליכם לדעת שההפקדות החודשיות שלכם לחיסכון, לא רק מתווספות להון הקיים, אלא גם גדלות לאורך זמן בזכות הריבית שתקבלו על החיסכון ובעיקר בזכות ריבית דריבית. 

ריבית על החיסכון, משמעותה, תוספת של אחוז מסוים מהסכום שהפקדתם לטובת החיסכון. ריבית דריבית היא הפלא שגורם לחיסכון צבור לגדול באופן משמעותי לאורך זמן. הריבית הזאת לא רק מעניקה לכם תוספת על הכסף שהפקדתם, אלא גם על ריבית שכבר הרווחתם על החיסכון, כלומר – זו ריבית שמגדילה את ההון הצבור שלכם באופן אקספוננציאלי לאורך זמן! 

משום כך, לגובה ההפקדות החודשיות שלכם ישנה משמעות גדולה וככל שתפקידו יותר, כך שההון שתחסכו, יגדל באופן משמעותי. 

התאמת הכיסויים הביטוחיים לצרכיכם

ישנם מוצרים פנסיוניים הכוללים מרכיב ביטוחי בנוסף למרכיב החיסכון. הבולטת שבהם היא קרן הפנסיה. כל אדם שחוסך בקרן פנסיה, מצטרף באופן אוטומטי לביטוח נכות וביטוח שאירים. הכיסויים הביטוחיים הללו נועדו להעניק ביטחון כלכלי למבוטח ולבני משפחתו במקרה בו במבוטח אינו יכול לעבוד או במקרה פטירה. אך מה קורה כאשר המבוטח רווק וללא ילדים? במקרה כזה אפשר לשקול לוותר על ביטוח שארים ובכך לחסוך את הפרמיה של הביטוח שנגזרת מההפקדות החודשיות, ולהשקיע את הכספים האלה בחיסכון עצמו. 

בכל שינוי סטטוס אישי או תעסוקתי חשוב לבדוק את התיק הפנסיוני ולהתאים את החיסכון ואת הביטוחים לצרכים החדשים שלכם. 

ניהול מיטבי של התיק הביטוחי באמצעות הטכנולוגיה של cover

כל הגורמים שציינו משפיעים באופן דרמטי על ההון שתצברו לגיל הפרישה ועל הקצבה החודשית שתקבלו בבוא העת. לכן נדרשים מעקב וניהול שוטף של התיק הפנסיוני שלכם. הטכנולוגיה החכמה של קאבר מאפשרת לכם לעקוב אחר התיק הפנסיוני שלכם ולנהל אותו בכל זמן ומכל מקום. 

איך זה עובד?

באמצעות הרשמה פשוטה, תוכלו לראות את כל פרטי התיק הפנסיוני שלכם באזור האישי בקאבר.

המערכת תציג לכם את הנתוני העדכניים ביותר, בהם המוצרים הפנסיוניים שלכם, חברות פיננסיות שמנהלות אותם, דמי הניהול שאתם משלמים, ההפקדות, גובה החיסכון וצפי לקצבה החודשית שתקבלו בגיל הפרישה. 

זהו כלי יעיל במיוחד למעקב אחר התיק הפנסיוני שלכם והוא שווה לכם המון כסף. במקום לפנות באופן עצמאי לכל חברה או להסתמך רק על הסוכן הפנסיוני שלכם, תוכלו פשוט להיכנס לאיזור האישי, לקבל תמונת מצב ברורה בשפה נגישה ואפילו כמה תובנות ועצות חכמות לשיפור התיק הפנסיוני שלכם. 

עוד לא הצטרפתם? היכנסו והירשמו לאיזור האישי. 

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

כל הסיבות: למה אתם שונאים להתעסק עם הפנסיה שלכם?

סלידה מהפסד פוטנציאלי, רתיעה מטרחה ומאמץ, פחד משינויים...

למה כדאי לנייד את קרן הפנסיה? יתרונות וחסרונות

כל מה שחשוב לדעת על ניוד מכשירים פנסיוניים בין חברות. ...

שנה חדשה, תנאים חדשים בקרן הפנסיה שלכם: זה הזמן לבדיקה מקיפה

הדרך היעילה והנוחה ביותר לבדיקה תקופתית של התיק...

עובדי הייטק? אלה כמה נקודות שחשוב לדעת לפני שבוחרים מוצר פנסיוני

מדמי ניהול ועד כיסויים ביטוחיים: במיוחד כשזה נוגע...

מהו כיסוי שארים ומדוע הוא כלול בקרן הפנסיה של רובנו?

הכירו את התנאים והיתרונות של כיסוי שארים – אחד...