fbpx

איתור כפל ביטוחי לעובדי הייטק בעזרת הטכנולוגיה של cover

עם טכנולוגיה חכמה ומומחיות בתחום הפנסיוני, גם אתם יכולים לנהל את התיק הפנסיוני שלכם טוב יותר ולהימנע מכפל ביטוחי. 

 

בוודאי שמעתם לא פעם את המושג “כפל ביטוחי”, אך האם ידעתם שמאחורי המושג המעורפל הזה עשויים להתחבא לא מעט תשלומים מיותרים שאתם משלמים מדי חודש? החדשות הטובות הן שיש מה לעשות וזה אפילו פשוט יותר ממה שנדמה. 

 

בעולם המורכב של מוצרים ושירותים פיננסיים, סוגיית הכפל הביטוחי נותרה אחד התחומים המעורפלים והמבלבלים ביותר עבור מבוטחים רבים. בעוד שביטוח נועד להציע שקט נפשי, כפל ביטוחי עשוי לסבך את העיניים ולהוביל להוצאות מיותרות. במאמר זה נעסוק בכפל ביטוחי, בהשלכות שלו וכיצד תוכלו להימנע ממנו באופן יעיל ופשוט.

מהו כפל ביטוחי?

כפל ביטוחי הוא מצב שבו אדם מחזיק במספר פוליסות ביטוח המכסות את אותו סיכון. אמנם זה עשוי להיראות כאילו אתם מרחיבים את רשת הביטחון שלכם בכיסויים נוספים, אך במרבית המקרים המציאות רחוקה מכך. כאשר אתם רוכשים ביטוחים כפולים, אתם לא רק משלמים פרמיות מרובות, אלא גם לא תקבלו פיצוי כפול במקרה של הגשת תביעה. אמנם יש מקרים מסוימים בהם ביטוח כפול מספק פיצוי ממקורות נפרדים אך מרבית המקרים אינם כאלה ולכן כדאי להכיר אותם היטב ולהימנע מרכישה של ביטוחים מיותרים. הסיבה העיקרית לכך היא שהפיצוי או השיפוי שמגיעים במקרה ביטוח מוגבלים על ידי התנאים האישיים של כל פוליסה.

פיצוי מול שיפוי: מה המשמעות של כל אחד מהם?

לפני שנצלול למורכבות של כפל ביטוחי, כדאי להבין קודם את המשמעויות של ‘פיצוי’ ו’שיפוי’, מונחים המופיעים לעיתים קרובות בפוליסות הביטוח.

 

פיצוי: זהו סכום חד פעמי שנפסק למבוטח במקרה תביעה, על פי תנאים שנקבעו מראש, ומיועדים לשימוש לפי שיקול דעתו של המבוטח.

 

שיפוי: כאן המודל קצת אחר – בשיפוי ניתן החזר הוצאות ספציפיות כנגד הוכחות תשלום.

 

חשוב לציין שכאשר מספר פוליסות מציעות שיפוי עבור אותו סיכון, זה יוצר קרקע פורייה לכפל ביטוחי מיותר.

מהן הסיבות לכפל ביטוחי?

הדרך לכפל ביטוחי רצופה פעמים רבות בכוונות טובות, במידע שגוי או בחוסר תשומת לב. הנה כמה מהדרכים הנפוצות שבהן אנשים רוכשים ביטוחים כפולים:

חוסר מודעות

הגורם השכיח ביותר לכפל ביטוחי הוא פשוט חוסר הבנה והיכרות עם הכיסויים הביטוחיים הקיימים של המבוטח. פוליסות ביטוח מכילות לרוב שפה מורכבת ואותיות קטנות שהמבוטח הממוצע מתקשה לפרש ולכן אינו מודע לגמרי לתכולת הפוליסה שהוא מחזיק.

מעבר בין מקומות עבודה

שינוי מקומות עבודה מביא איתו לא פעם הזדמנויות, הטבות ותנאים חדשים, שאחד מהם עשוי להיות ביטוח פנסיוני באמצעות מנהל הסדר הפנסיוני של החברה. עם זאת, ההתרגשות מהעבודה החדשה מאפילה לעתים קרובות על בדיקת הנאותות הנדרשת כדי לבדוק מה מכילה הפוליסה החדשה והאם היא עשויה לחפוף עם כיסויים קיימים. בהיעדר סוכן ביטוח מקצועי ואמין שעורך בדיקת כפל ביטוחים, זהו מקום בו רבים נקלעים למצב של כפל ביטוחי וניהול פנסיוני שגוי.

תוכניות ביטוח לבני זוג

גם להיות מבוטח בתוכנית של בן או בת זוג תוך החזקת פוליסה פרטית נפרדת, יכול להוביל לכפל ביטוחי. המצב הופך מורכב אף יותר כאשר ילדים כלולים בתוכניות אלה.

פוליסות בריאות חופפות

אנשים רבים רוכשים פוליסות ביטוח בריאות משלימות, מבלי להבין שהם כבר מכוסים חלקית במסגרת קופת החולים שלהם או על ידי פוליסה ממקום העבודה, מה שעשוי ליצור חפיפה מיותרת בכיסויים הביטוחיים.

הפתרון האולטימטיבי: הצטרפות לשירות המהפכני של cover

אם תהיתם מה אם הייתה דרך לפשט את כל המצב המורכב והסבוך הזה ולאתר באופן מהיר ופשוט ביטוחים כפולים, המערכת החכמה של קאבר היא הפתרון המושלם עבורכם. אלה כמה דרכים בהם המערכת של קאבר יכולה לעזור לכם להימנע מכפל ביטוחי ולנהל באופן מיטבי את התיק הפנסיוני שלכם:

ניתוח מונחה בינה מלאכותית

הפלטפורמה המתקדמת שלנו ממנפת טכנולוגיית בינה מלאכותית (AI) כדי לסרוק את כל הביטוחים והחסכונות הפנסיוניים שלכם, ומפרקת את המורכבויות שלהן למידע שניתן להבין בקלות. באופן זה המערכת מספקת לכל משתמש המלצות ותובנות חשובות שמתאימות בדיוק עבורו. במקרה של כפל ביטוחי, המערכת יכולה לאתר כפילויות ולהמליץ על שיפור התיק הפנסיוני שלכם. 

ניטור בזמן אמת

המערכת מתעדכנת כל הזמן ומשקפת למשתמש נתונים בזמן אמת, כך שתוכלו ליהנות מתמונת מצב עדכנית של מצבכם הפנסיוני ולקבל עדכונים.

ממשק ידידותי למשתמש

עם ממשק המשתמש האינטואיטיבי שלה, המערכת של קאבר הופכת את המשימה המאתגרת של ניהול פנסיוני ואיתור פוליסות כפולות לפשוטה ונוחה לתפעול והבנה.

התאמה אישית של הפוליסות

המערכת עוזרת לכם לשדרג את הפוליסות הקיימות שלכם ואף מציעה פוליסות חדשות שיציעו שיספקו לכם כיסוי מיטבי ללא כפילות מיותרת.

ניתוח פיננסי מעמיק וחיסכון בעלויות

מעבר לזיהוי פשוט של פוליסות מיותרות, המערכת של קאבר יכולה לספק מבט כולל על ה”בריאות” הפנסיונית שלכם, ולייעץ לכם כיצד להקצות משאבים בצורה יעילה יותר כך שתוכלו לחסוך מאות ואפילו אלפי שקלים בשנה שאחרת היו מתבזבזים על ביטוחים מיותרים.

ללא ניירת וללא טרחה

בעידן הדיגיטלי של היום, מי בכלל רוצה להתעסק בערימות של ניירת? המערכת של קאבר מאפשרת לכם לנהל הכל באופן דיגיטלי המפשט את התהליך והופך את תהליך הניהול הפנסיוני שלכם לנגיש ופשוט.

ייעוץ של מומחים

בעוד שהמערכת של קאבר מבוססת טכנולוגיה חכמה, היא גם מספקת גישה למומחים אנושיים שיכולים לספק לכם ייעוץ מקצועי ואמין המותאם למאפיינים הייחודיים שלכם.

לסיכום

ביטוח כפול הוא מלכודת פיננסית. עם הטרמינולוגיה המורכבת וההשלכות המגוונות של כפל ביטוחי, קל למצוא את עצמכם משלמים עבור כיסויים מיותרים. הודות לטכנולוגיה מודרנית ולפתרון המהפכני של קאבר, הימנעות ממלכודת זו מעולם לא הייתה קלה יותר.

 

למידע נוסף והצטרפות לשירות ללא תשלום, לחצו כאן.

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

מה נשים צריכות לדעת על הפנסיה שלהן?

מבחירת החברה המנהלת ועד שמירה על רצף ביטוחי: כך תהני...

כל הסיבות: למה אתם שונאים להתעסק עם הפנסיה שלכם?

סלידה מהפסד פוטנציאלי, רתיעה מטרחה ומאמץ, פחד משינויים...

למה כדאי לנייד את קרן הפנסיה? יתרונות וחסרונות

כל מה שחשוב לדעת על ניוד מכשירים פנסיוניים בין חברות. ...

שנה חדשה, תנאים חדשים בקרן הפנסיה שלכם: זה הזמן לבדיקה מקיפה

הדרך היעילה והנוחה ביותר לבדיקה תקופתית של התיק...

עובדי הייטק? אלה כמה נקודות שחשוב לדעת לפני שבוחרים מוצר פנסיוני

מדמי ניהול ועד כיסויים ביטוחיים: במיוחד כשזה נוגע...