fbpx

בעלות של חברות ביטוח בסוכנויות ביטוח

אם בעבר שוק ביטוחי החיים בישראל סבל מהיעדר מוחלט של שקיפות מול ציבור המבוטחים, אז כיום המצב משופר עם רגולציה מתקדמת יותר, דו”חות יותר מפורטים וחשופים של חברות הביטוח ומהלכים להגברת השקיפות והתחרות כמו מחשבון ביטוח חיים של משרד האוצר. אך בכל זאת עוד יש מקום רב לשיפור ולהגברת השקיפות כלפי המבוטחים המשלמים בכל חודש דמי ביטוח חיים, אשר במקרים רבים הינם יקרים מאוד. אלמנט מרכזי בחוסר שקיפות זו הוא בעלותן של חברות הביטוח על סוכנויות הביטוח הגדולות במשק, עובדה שלא תמיד מועברת ומוסברת ללקוח ואשר בהחלט משפיעה על המוצר המשווק לו ומחיר הביטוח. קבוצת ADVICE-FP ביטוח ופיננסים מיישמת בשוק הביטוח הישראלי מודל דיגיטלי חכם ויעיל בשם cover, שיטת עבודה המבטיחה לכם כלקוחות התאמה אישית מלאה לצרכים הביטוחיים ומציאת ספקי הביטוח הזולים ביותר בשוק. בשיטת re|cover השקיפות מוחלטת ואתם מקבלים מחיר מעולה עם ביטוח המותאם בדיוק עבורכם!

האם אתם יודעים מי הבעלים של סוכנות הביטוח שלכם?

למרות התקדמות טכנולוגית וצרכנית רבה מאוד בתחומי הביטוח והפיננסים, בכל זאת מדובר על תחומים יחסים שמרניים מבחינת הצרכנים והשחקנים בשוק. לכן ישראלים רבים עדיין בוחרים לרכוש ביטוחים דרך סוכנויות ביטוח “מסורתיות” העובדות עם סוכנים, משרד יקר ומכביד, הוצאות רבות וכיוצא באלו עם מרכיבים המייקרים את המוצר הביטוחי ולאו דווקא משפרים את השירות.

נקודה אחת שבהחלט שווה להתעכב עליה בהקשר לסוכנויות ביטוח רבות, בעיקר הגדולות, בשוק הישראלי היא נקודת הבעלות של אותן סוכנויות. יכול להיות שאתם כבר שנים עובדים עם אותה סוכנות ביטוח ואפילו עם אותו סוכן “אישי” שלכם, אבל שאלו את עצמכם האם אתם באמת יודעים מי הבעלים של סוכנות הביטוח הזו? האם אתם יודעים אלו עוד אינטרסים הסוכנות משרתת מלבד האינטרסים שלכם כלקוחות?65% הנחה בביטוח החיים שלכם

בפועל, 6 מתוך 7 סוכנויות הביטוח וסוכנויות ההסדרים הפנסיוניים הגדולות במשק הישראלי נמצאות בבעלות חברות ביטוח עצמן, באופן מלא או עם שותפות במניות עם מייסדי הסוכנויות. כמו כן, חברות הביטוח מחזיקות בבעלות גם על עוד סוכנויות גדולות ובינוניות שמחוץ לרשימת 10 הסוכנויות הגדולות. כך שאולי אתם עובדים כבר שנים עם סוכנות ביטוח מסוימת ואפילו עם אותו סוכן, אך בהחלט יכול להיות שבעלי הסוכנות היא בעצם חברת ביטוח – וזה כמובן מייצר מצב ברור של ניגוד אינטרסים ו”משחק כפול” של סוכנות הביטוח וחברת הביטוח גם יחד.נציין כי קיימת גם בעייתיות מסוימת וחוסר שקיפות לעיתים בנושא של חברות הביטוח הנמצאות בבעלות ה

בנקים

בישראל, סוכנויות אשר עוסקות בשיווק ביטוחי משכנתאות ללווים של אותם בנקים.

מה הקשר לביטוח החיים שלכם?

אוקי, אז חברת ביטוח היא הבעלים של סוכנות הביטוח שלי, מה כבר הבעיה עם זה? שאלה לגיטימית שרבים אכן שואלים. הבעיה היא שביטוח זה פעילות עסקית ולא פילנתרופית והבעלות ה”צולבת” הזו פוגעת ביכולת האינהרנטית של סוכנות הביטוח הנמצאת בבעלות חברת ביטוח לשמור ראשית כל על האינטרסים של לקוחותיה. הבעיה היא אותו ניגוד אינטרסים, פוטנציאלי ובפועל גם מעשי, בין לדאוג לטובת בעליה של סוכנות הביטוח לבין שמירה על האינטרסים של הלקוחות – קיימת במקרים אלו התנגשות שאי אפשר להימנע ממנה.

סוכן ביטוח

העובד בסוכנות הנמצאת בבעלות חברת ביטוח, באופן מובנה ובלתי נמנע יעדיף למכור ללקוחותיו את מוצרי הביטוח של אותה חברת ביטוח המשלמת לו בפועל את משכורתו. זוהי פשוט נטייה טבעית והגיונית מבחינה עסקית כאשר גוף אחד גם מחזיק בבעלות על סוכנות הביטוח וגם מוכר מוצרי ביטוח המשווקים על ידה. מצב זה חמור ומהותי יותר בסוכנויות ביטוח הנמצאות בבעלות מלאה של חברת ביטוח כזו או אחרת ולא רק במבנה בעלות חלקית.

ההשפעה על ביטוח החיים שלכם היא שכאשר אתם עובדים עם סוכנות ביטוח הנמצאת בבעלותה של חברת ביטוח, רוב הסיכויים שימכרו לכם פוליסת ביטוח חיים של אותה חברת ביטוח המחזיקה בסוכנות – כאשר לא תמיד אפילו מיידעים את הלקוחות על הבעלות הצולבת הזו, עובדה שרק מחמירה את העניין כולו. כאשר סוכנות הביטוח “שבויה” במידה מסוימת של חברת הביטוח ומוכרת בעיקר את מוצריה, פועל יוצא של זה בעולם עסקי הוא שהמחיר ללקוח יהיה פחות תחרותי ולרוב יקר יותר לעומת אפשרויות אחרות.65% הנחה בביטוח החיים שלכם

כך, כאשר סוכנויות הביטוח הגדולות נמצאות בבעלות חברות הביטוח, כל סוכנות מעדיפה למכור ביטוחי חיים וביטוחים אחרים של חברת הביטוח המחזיקה בבעלות עליה וזה דוחף את המחירים למעלה ומונע תחרותיות ראויה ובריאה בשוק.

מה לגבי רגולציה?

ניתן לשאול איפה רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר בכל הסיפור הזה של בעלויות חברות הביטוח על סוכנויות הביטוח הגדולות. ובכן המצב הרגולטורי מורכב וכיום בפועל מודל הבעלויות הצולבות נמשך ומתאפשר. בפיקוח על הביטוח בדקו אפשרות להגביל את הבעלויות הללו או לבטלן כליל, אך חברות הביטוח מהוות גורמים חזקים מאוד במשק הישראלי ובפעילות לובי עיקשת מנעו מהלך כזה אשר יגביל את בעלותן בסוכנויות הביטוח.

למרות שהמציאות של בעלויות צולבות של חברות ביטוח על סוכנויות ביטוח עדיין מתאפשר ומתקיים, למרבה המזל של ציבור הצרכנים יש מה לעשות והשוק עדיין מאפשר תחרות.

מה ניתן לעשות כדי לקבל שקיפות ובעיקר לקבל ביטוח חיים במחיר נמוך?

בהיעדר רגולציה יעילה המונעת בעלות של חברות ביטוח על סוכנויות ביטוח או לכל הפחות מגבילה את יכולתן של אותן חברות ביטוח לייצר העדפה לשיווק מוצריהן בסוכנויות שבבעלותן, ציבור הצרכנים צריך לבחור באפיקים המאפשרים לו לרכוש ביטוח מתאים תוך שקיפות מלאה ותחרותיות המייצרת מחירים אטרקטיביים.עבודה עם גוף שיווק מוצרי ביטוח שאינו נמצא בבעלות חברת ביטוח היא צעד ראשון. כך ניתן לבצע סקר שוק יעיל ומקיף יותר ובאמת לבחור את הביטוח הזול והמתאים ביותר מבין כל חברות הביטוח – זו שמירה על האינטרסים של הלקוח המבוטח ולא על האינטרסים של חברת הביטוח!

מודל cover של קבוצת ADVICE מעלה את השקיפות והיעילות לשלב הבא באבולוציה של עולם הביטוח. באמצעות מערך תפעול ושירות דיגיטלי, חכם ורזה מבחינת עלויות, הקבוצה מסוגלת להציע מחירים נמוכים במיוחד על ביטוח חיים, תוך התאמה אישית מלאה של הביטוח וביצוע מכרזי פוליסות בין כל חברות הביטוח בשוק. כך אתם כלקוחות מקבלים ביטוח חיים שבאמת מתאים לצרכים שלכם, במחיר נמוך ואטרקטיבי על בסיס שימוש בכלים דיגיטליים וניצול התחרותיות בשוק והכל מבוצע בתהליך מהיר ויעיל הודות לשימוש בטכנולוגיה ובערוצים דיגיטליים של cover.

לסיכום:

ביטוח חיים הוא ביטוח חשוב מאוד אשר מספק ביטחון למשפחה במקרה טראגי של מוות בטרם עת, ביטחון כלכלי בדמות פיצוי חד פעמי בהתאם לסכום הביטוח שנרכש. בביטוחי חיים הכיסוי עצמו כמעט זהה ופרמטר חשוב בהחלטה איזו פוליסה לרכוש הוא המחיר – לכן יש בהחלט משמעות אם אתם רוכשים ביטוח מסוכנות ביטוח הנמצאת בבעלות חברת ביטוח ובצורה מעוותת זו אתם לא מקבלים שירות בשוק תחרותי ושקוף, מה שמעלה את מחיר הביטוח. היום אפשר גם אחרת,

רכישת ביטוח חיים

איכותי ומותאם, במחירים הוגנים ועם שקיפות מלאה – ביטוח חיים עם cover.

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

עובדי הייטק? אלה כמה נקודות שחשוב לדעת לפני שבוחרים מוצר פנסיוני

מדמי ניהול ועד כיסויים ביטוחיים: במיוחד כשזה נוגע...

מהו כיסוי שארים ומדוע הוא כלול בקרן הפנסיה של רובנו?

הכירו את התנאים והיתרונות של כיסוי שארים – אחד...

4 מיתוסים נפוצים בתחום הפנסיה והביטוח שיכולים לעלות לכם ביוקר

כך תימנעו מטעויות יקרות שיכולות לפגוע בעתידכם הכלכלי....

מעסיקים, שימו לב: נכנסה לתוקף חובת דיווח אחיד על מעסיקים עם 3 עובדים ומעלה

דיווח אחיד ללא טרחה וללא כאב ראש באמצעות השירות...

פנסיה לעובדי הייטק: אלה הדברים שהייטקיסטים צריכים לקחת בחשבון בבחירת מוצר פנסיוני

מדריך מקיף לבחירת מוצר פנסיוני עבור עובדים בעלי הכנסה...