fbpx

בשביל מה צריך סוכן פנסיוני?

הכירו את היתרונות והחסרונות בעבודה מול סוכן ביטוח פנסיוני לעומת חברת ביטוח או בית השקעות.

 

כיום ניתן לרכוש מוצרים פנסיונים באמצעות סוכן ביטוח פנסיוני עצמאי או באופן ישיר מחברות הביטוח ובתי ההשקעות השונים. מהם ההבדלים בין חברות ביטוח ובתי השקעות לסוכני ביטוח עצמאיים ומהם היתרונות והחסרונות בעבודה עם כל אחד מהם?

 

הכנו עבורכם מדריך שיסייע לבחור בין עבודה עם סוכן פנסיוני אישי להתקשרות ישירה מול חברות הביטוח ובתי ההשקעות. 

 

כשרוב האנשים מדברים על רכישת ביטוח פנסיוני, בין אם זה ביטוח חיים, קרן השתלמות, ביטוח בריאות או קופת גמל, השמות שעולים הכי הרבה הם של חברות הביטוח ובתי ההשקעות השונים.

 

זה לא מקרי, בהתחשב בסכומי העתק שחברות אלו מוציאות מידי שנה על קמפיינים פרסומיים, המיתוג שלהם בולט ומרבית האנשים זוכרים את השמות של החברות השונות מבלי לדעת הו טיב השירות שלהן או כמה הן טובות בהשקעת כספי החיסכון.

 

גם אם יש חברה או שתיים שנראות לכם מקצועיות במיוחד, חשוב שתדעו שישנן חברות נוספות שיכולות להתאים לכם אפילו יותר. לכן, במקום לרכוש ביטוחים ומכשירי חיסכון ישירות מחברה אחת, האפשרות היעילה והאיכותית ביותר  היא לרכוש ביטוחים ומכשירי חיסכון פנסיוניים דרך סוכן ביטוח פנסיוני עצמאי שאינו תלוי בשום חברה. סוכן עצמאי יכול להתאים עבורכם את הפוליסות והמוצרים המתאימים ביותר לצרכים ולהעדפות שלכם וליצור עבורכם תיק פנסיוני איכותי שעונה באופן הטוב ביותר על צרכיכם.

מהי חברת ביטוח?

חברת ביטוח היא בסופו של דבר עסק שמוכר פוליסת ביטוח ללקוח. חברת הביטוח אחראית על חיתום הפוליסה, מקבלת תשלומי פרמיה חודשיים מהלקוח והיא גם זו שמשלמת על כל תביעה מאושרת.

מהו סוכן ביטוח פנסיוני עצמאי?

סוכן פנסיוני הוא סוכן אשר מורשה על ידי חברת ביטוח למכור את הפוליסות של אותה חברה. הסוכנים אינם מנפיקים או אחראים על הליך החיתום של הפוליסות עצמן, אלא פועלות לחיבור בין אנשים המעוניינים לרכוש ביטוח עם החברות שמוכנות למכור ביטוח ומציעות את המוצרים המתאימים ביותר לאותו לקוח. בתמורה לשירות זה, הסוכן מקבל עמלה על כל מכירת פוליסה שהוא מבצע.

 

כמובן שלא כל סוכני הביטוח זהים. ישנם שני סוגים עיקריים של סוכני ביטוח פנסיוני:

 

סוכנים עצמאיים – מוכרים פוליסות ביטוח ומכשירי חיסכון והשקעה של מגוון חברות ביטוח ובתי השקעות.

סוכנים בלעדיים – סוכנים המורשים למכור פוליסות ביטוח ומכשירי חיסכון והשקעה של חברה אחת בלבד.

 

מבין השניים, סוכנים עצמאיים נוטים להציע ללקוחות את התמורה הגדולה ביותר. סוכנים עצמאיים בדרך כלל מספקים מגוון רחב הרבה יותר של אפשרויות כיסוי מאשר סוכנים בלעדיים. המשמעות היא שהם יכולים להשתמש בשיקול הדעת וההבנה שלהם כדי להתאים לכם את הפוליסה הטובה ביותר של החברה הטובה ביותר עבורכם, במקום להיות מוגבלים רק להתאמת פוליסות ומוצרים של חברה אחת.

עבודה מול חברה לעומת עבודה מול סוכן עצמאי: מי מטפל במה?

אם אתם רוכשים ביטוח או מוצר פנסיוני אחר באמצעות סוכן, מבחינה טכנית יש לכם שני קשרים נפרדים: אחד עם הסוכן שמכר לכם את המוצרים והשני עם החברה שמספקת את הפוליסה. כל אחד מהצדדים הללו מבצע תפקיד שונה ובעל אחריות שונה.

 

באופן כללי, עליכם ליצור קשר עם סוכן הביטוח הפנסיוני במקרים הבאים:

 

  • רכישת פוליסת ביטוח חדשה
  • החלפת ספק
  • התאמת הביטוחים לצרכים ולהעדפות שלכם 
  • התייעצות ושאלות בנוגע למוצרים הפנסיוניים שלכם 
  • קבלת הסברים על הכיסויים השונים
  • התייעצות בנוגע להגשת תביעה

יתרונות של רכישת מוצרים פנסיוניים דרך סוכן ביטוח עצמאי

החיסרון העיקרי של פנייה לחברת ביטוח כדי לרכוש ביטוחים ומכשירים פנסיוניים הוא שהחברה תמכור לכם רק את המוצרים שהיא מספקת. המשמעות היא שגם אם יש פוליסה זולה יותר או מקיפה יותר שמציעה חברה מתחרה, לא תדעו עליה.

 

סוכני ביטוח עצמאיים, לעומת זאת, מציעים ערך ספציפי מכיוון שהם יכולים להציע לכם פוליסות ממגוון ספקים שונים. במקום להיאלץ לבחור מבין האפשרויות המוגבלות שמציעה חברה ספציפית, באמצעות סוכן או יועץ פנסיוני תוכלו לבחור בדיוק את הפוליסה המתאימה לכם – בין אם אתם מחפשים כיסוי נוסף, עלות נמוכה יותר, מסלול השקעה מסוים ועוד.

 

סוכני ביטוח עצמאיים מציעים ערך גבוה במיוחד ללקוחות המחפשים מספר סוגי ביטוח – למשל ביטוח חיים וביטוח בריאות. הסוכן יכול ליצור עבורכם תיק פנסיוני שלם שכולל את כל הביטוחים הפנסיוניים שאתם צריכים ושעונים על הדרישות הספציפיות שלכם.

 

יתרון נוסף בעבודה עם סוכן ביטוח פנסיוני עצמאי הוא שתוכלו להימנע מכפל ביטוחי מיותר. משום שיש אדם אחד שמנהל את כל התיק הפנסיוני שלכם, הוא מכיר היטב את המוצרים השונים שיש לכם ויודע להתאים לכם מוצרים שישלימו זה את זה ללא כיסויים כפולים שיעלו לכם כסף רב. 

סוכן עצמאי או חברת ביטוח – מי יכול להשיג לכם את ההנחות הטובות ביותר?

חברות ביטוח לא פעם יוצאות במבצעים שונים ומציעות הנחות על מוצרים מסוימים שהן משווקות. עם זאת עליכם לזכור כי שאתם פונים לחברת ביטוח, אתם פונים כיחידים ולכן הכוח הצרכני שלכם מול חברת הביטוח קטן.

 

סוכן ביטוח עצמאי, לעומת זאת, מגיע לחברות הביטוח עם מספר גדול של לקוחות ולכן חברות הביטוח השונות מציעות הנחות גדולות יותר לסוכנים והם אלו שמגלגלים את ההנחות האלה ללקוחות. 

 

משום כך, בדרך כלל תוכלו לקבל הנחות טובות יותר באופן משמעותי בעבודה מול סוכן ביטוח עצמאי.

ומה עם סוכן ביטוח פנסיוני ממקום העבודה?

סוכן ביטוח פנסיוני שמציע מקום העבודה הוא בהסדר עם מקום העבודה. כישוריו והידע המקצועי שלו אינם יוצאי דופן ביחס לסוכני ביטוח אחרים. לעיתים אף מתקשה סוכן ההסדר להמשיך ולתת שירות נאות בעת מעבר בין מעסיקים. על כן, מומלץ לבחור סוכן ביטוח פנסיוני מקצועי ואמין שינהל את כלל התיק הפנסיוני שלכם וילווה את אתכם גם במעבר בין המעסיקים השונים. כיום ניתן לבחור את הסוכן שינהל עבורכם את הפנסיה, ללא מחויבות לסוכן הביטוח שמוצע לכם ממקום העבודה. 

 

בחברת קאבר פועלים יועצים וסוכני ביטוח פנסיוני מקצועיים ואיכותיים שמציעים שירות והנחות משתלמות במיוחד ללקוחות החברה.

 

ניהול איכותי של התיק הפנסיוני שלכם מתחיל בהכרתו והבנתו. באיזור האישי בקאבר תוכלו לצפות באופן שקוף וברור בכל המוצרים והחסכונות הפנסיוניים שלכם, כך שתוכלו לקבל החלטות מושכלות ואיכותיות בנוגע לתיק הפנסיוני שלכם ללא תלות בקבלת מידע מסוכן הביטוח. 

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

עובדי הייטק? אלה כמה נקודות שחשוב לדעת לפני שבוחרים מוצר פנסיוני

מדמי ניהול ועד כיסויים ביטוחיים: במיוחד כשזה נוגע...

מהו כיסוי שארים ומדוע הוא כלול בקרן הפנסיה של רובנו?

הכירו את התנאים והיתרונות של כיסוי שארים – אחד...

4 מיתוסים נפוצים בתחום הפנסיה והביטוח שיכולים לעלות לכם ביוקר

כך תימנעו מטעויות יקרות שיכולות לפגוע בעתידכם הכלכלי....

מעסיקים, שימו לב: נכנסה לתוקף חובת דיווח אחיד על מעסיקים עם 3 עובדים ומעלה

דיווח אחיד ללא טרחה וללא כאב ראש באמצעות השירות...

פנסיה לעובדי הייטק: אלה הדברים שהייטקיסטים צריכים לקחת בחשבון בבחירת מוצר פנסיוני

מדריך מקיף לבחירת מוצר פנסיוני עבור עובדים בעלי הכנסה...