fbpx

הטבות בדמי ניהול הפנסיה ועוד: דרכים יעילות לשימור עובדים

בכל תקופה בהיסטוריה, הסיבות לכך שכדאי להקפיד על שימור עובדים היו דומות. אבל בעידן הנוכחי, נוספה סיבה נוספת אשר טמונה בתופעת ״ההתפטרות השקטה״. המגמה של עובדים שאינם שבעי רצון ממקום העבודה שלהם, מפחיתים את תפקודם בהדרגה ובאופן סמוי, כזה שקשה לגלות לאורך זמן. התוצאה היא פגיעה הן בעובדים עצמם והן בחברה המעסיקה אותם. 

מדוע תמיד חשוב לדאוג לשימור עובדים?

הכי בסיסי: שיקולי עלות-תועלת

שימור עובדים משתלם יותר לארגון מאשר תחלופה תכופה. תהליך המיון, הגיוס וההכשרה של עובדים חדשים עלול להיות ארוך ויקר, כאשר הוא מצריך משאבים רבים. על ידי שימור עובדים, תוכלו לחסוך בעלויות הגיוס, בהוצאות ההצטרפות של עובדים חדשים לחברה, ובאובדן הפרודוקטיביות, הכרוך בקליטת עובדים חדשים, בפרק הזמן הנמשך עד שהם ״נכנסים לעניינים״.

ידע ומומחיות מוסדיים הנובעים מניסיון בחברה

עובדים מנוסים מחזיקים בידע ובמומחיות מוסדיים יקרי ערך, החיוניים לתפעול חלק של הארגון. כאשר עובדים נשארים בחברה לטווח ארוך, הם צוברים ידע על תהליכים פנימיים, על מערכות מסוימות ועל העדפת לקוחות. שימור עובדים מסייע בשמירה על ידע זה בתוך הארגון, ומונע שיבושים הנגרמים מתחלופה תכופה.

לא לחבל באקוסיסטם שנבנה

תחלופת עובדים גבוהה עלולה לשבש את התנהלות העבודה ולהפחית את הפרודוקטיביות הכללית. עזיבת עובדים בדרך כלל מחבלת בהמשכיות של פרויקטים ובדינמיקה של הצוות. על ידי שימור עובדים, תקדמו את היציבות בחברה ותשמרו על רמות פרודוקטיביות עקביות, שכן עובדים מנוסים מכירים את תפקידיהם, את תחומי אחריותם ואת ההתנהלות של הארגון.

מעורבות, מורל ומוטיבציה

עובדים המרגישים מוערכים, מרוצים ומעורבים נוטים יותר להישאר בחברה. כאשר העובדים מזהים הזדמנויות לצמיחה, מקבלים הכרה על עבודתם ומנהלים קשרים חיוביים עם עמיתיהם ועם הממונים עליהם, יש להם יותר מוטיבציה להישאר מחויבים לעבודתם ולתרום להצלחת הארגון.

קשרי לקוחות

שימור עובדים יכול להשפיע לטובה על קשרי לקוחות. עובדים לטווח ארוך בונים מערכת יחסים ואמון עם לקוחות, ומבינים את הצרכים וההעדפות שלהם. המשכיות זו מטפחת קשרי לקוחות חזקים, מה שיכול להוביל להגברת נאמנות הלקוחות ושביעות הרצון שלהם.

צוות מגובש העובד בשיתוף פעולה

תחלופה גבוהה של עובדים עלולה לשבש את הדינמיקה של הצוות ולפגוע בשיתוף הפעולה שנרקם בין העובדים. כאשר עובדים נשארים בארגון, יש להם הזדמנות לפתח קשרי עבודה חזקים, אמון ותקשורת יעילה עם עמיתיהם. אלו משפרים באופן משמעותי את עבודת הצוות, את שיתוף הפעולה הביניהם וכמובן את הביצועים.

מיתוג מעסיק ומוניטין החברה

שיעור תחלופת עובדים גבוה יכול להשפיע לרעה על היבטים של מוניטין ומיתוג מעסיק. מועמדים פוטנציאליים עשויים לראות בתחלופה תכופה דגל אדום, המקרין על תפיסתם את סביבת העבודה והתרבות הארגונית של החברה. לעומת זאת, מוניטין חזק של שימור עובדים, עשוי למשוך טאלנטים מבוקשים, ולמצב את הארגון כמעסיק מועדף.

השקעה בהדרכה ופיתוח

ארגונים המשקיעים בהכשרה ובפיתוח של העובדים שלהם, מצפים לקבל תמורה על ההשקעה הזו. שימור עובדים מאפשר למקסם את היתרונות של תוכניות ההדרכה והפיתוח שאתם מספקים. לעובדים שנשארים לטווח ארוך יש יותר זמן ליישם את הידע והכישורים החדשים שלהם, מה שמשפיע לטובה על הביצועים שלהם ועל הצלחת הארגון.

עם הפנים לעתיד: תכנון רצף ופיתוח מנהיגות

שימור עובדים מאפשר תכנון רצף ופיתוח מנהיגות. על ידי טיפוח וקידום של עובדים מבפנים, תוכלו לבנות מערך של עובדים מיומנים המוכנים לקחת על עצמם תפקידים בדרגה גבוהה יותר. הדבר מבטיח מעבר חלק של חלוקת אחריות, ומפחית את הצורך בגיוס חיצוני.

שימור וחוויות עובדים במינימום תקציב: יש דבר כזה

תשמחו לשמוע ששיפור החוויה של העובדים שלכם לא תמיד דורש תקציב גדול או הוצאות משמעותיות. הנה כמה דרכים חסכוניות לעשות זאת:

טיפוח תרבות עבודה חיובית

התמקדו ביצירת סביבת עבודה חיובית, שבה העובדים מרגישים מוערכים, מכובדים ונתמכים. עודדו תקשורת פתוחה, הכירו והעריכו את תרומתם לארגון, וקדמו אווירה של שיתוף פעולה ועבודת צוות.

הזדמנויות צמיחה וקידום

ספקו לעובדים הזדמנויות לצמיחה ולקידום מקצועי בתוך הארגון. הציעו להם גישה לקורסים מקוונים, לסמינרים מקוונים או סדנאות שיוכלו לשפר את הכישורים והידע שלהם. עודדו את העובדים לקחת על עצמם אתגרים ותחומי אחריות חדשים כדי להרחיב את הארסנל המקצועי שלהם.

איזון בין עבודה לפנאי

אמצו מדיניות של איזון בין עבודה לפנאי, באמצעות סידורי עבודה גמישים, או אפשרויות עבודה מרחוק. עודדו את העובדים לקחת הפסקות, ואפשרו להם להתנתק מהעבודה באופן מוחלט כאשר הם יוצאים מהמשרד, ולתעדף את שעות הפנאי. הגישה הזו תתרום לאושר הכללי שלהם ולשביעות רצונם ממקום העבודה.

דרך חינמית ויעילה לשמור על שקיפות מול העובדים

עובדים המרגישים שהארגון שומר על שקיפות מולם, מרגישים מעורבים יותר ורמות המוטיבציה שלהם עולות. אחד הכלים החינמיים שיכול לסייע לכם לשמור על שקיפות בכל הנוגע לניהול חסכונות הפנסיה של העובדים, ולהציג להם בכל זמן נתון את התמונה המלאה של החסכונות והביטוחים מטעם הארגון, הוא המערכת של קאבר. כל אחד יכול לגשת בקלות לאזור האישי באתר ובאפליקציה, ובאמצעות הזנת כמה נתונים בסיסיים, לקבל מידע חשוב כמו גובה דמי ניהול פנסיה והאפשרויות לשיפור החיסכון. כמו כן, בדרך זו תוכלו אתם המעסיקים לדאוג לשיפור דמי הניהול של העובדים, זאת מבלי שהדבר יהיה כרוך בהוצאה משמעותית, אם בכלל, ובכך לגרום להם להרגיש כי אתם דואגים להם ולעתידם. 

הכרה, הערכה ותגמול על הישגים

תמיד כדאי לציין ולחגוג הישגים והגעה לאבני דרך, ולהכיר בעבודתם הקשה ובתרומתם של העובדים לארגון. הכרת תודה באופן פומבי, מייל הוקרה או תגמולים קטנים כמו שובר מתנה או יום חופשה נוסף, הם דברים שאינם כרוכים בהוצאה משמעותית עבור הארגון, אך עבור העובד הם יכולים להיות עולם ומלואו. 

קדמו אספקטים של בריאות ואיכות חיים

ארגון הדואג לרווחת העובדים, מעביר להם את המסר של אכפתיות אמיתית.
קידום יוזמות בריאות ואיכות חיים ישפר את רווחת העובדים, הלכה למעשה. ניתן להביא הרצאות של תזונאיות ומומחי בריאות אחרים למשרדי החברה, לשלב בסדר היום של העובדים שיעורי יוגה או כל ספורט אחר ועוד. אחת הדרכים היעילות ביותר להוכיח לעובדים שבאמת אכפת לכם מהבריאות שלהם, היא לסייע להם לבצע בדיקת ביטוח בריאות ולוודא שהם מכוסים באופן אופטימלי. גם את זה תוכלו לעשות בקלות באמצעות המערכת החינמית של קאבר.

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

מה נשים צריכות לדעת על הפנסיה שלהן?

מבחירת החברה המנהלת ועד שמירה על רצף ביטוחי: כך תהני...

כל הסיבות: למה אתם שונאים להתעסק עם הפנסיה שלכם?

סלידה מהפסד פוטנציאלי, רתיעה מטרחה ומאמץ, פחד משינויים...

למה כדאי לנייד את קרן הפנסיה? יתרונות וחסרונות

כל מה שחשוב לדעת על ניוד מכשירים פנסיוניים בין חברות. ...

שנה חדשה, תנאים חדשים בקרן הפנסיה שלכם: זה הזמן לבדיקה מקיפה

הדרך היעילה והנוחה ביותר לבדיקה תקופתית של התיק...

עובדי הייטק? אלה כמה נקודות שחשוב לדעת לפני שבוחרים מוצר פנסיוני

מדמי ניהול ועד כיסויים ביטוחיים: במיוחד כשזה נוגע...