fbpx

כיצד להפחית בירוקרטיה בארגון ולהגביר את המוטיבציה של העובדים?

עיסוק תכוף בבירוקרטיה, אישורים אינסופיים, חוסר יצירתיות, תעדוף שגוי ועוד – כל הגורמים הללו מונעים מחברות להביא ערך מוסף לעובדים, ממגרים את היצירתיות והגמישות המחשבתית, ומשפיעים לרעה על המוטיבציה של העובדים. הפתרונות הפשוטים לדאוג לרווחת העובדים ולשפר ביצועים

בירוקרטיה מבוססת על ההנחה שניתן ליצור שליטה, חיזוי וודאות על ידי ההנהלה של החברה. אך בארגונים של היום, ההנחה הזו מתבטלת, שכן הדינמיות והשינויים התכופים בחברה המודרנית, מחייבים גמישות. בירוקרטיה היא ההפך מגמישות, מכיוון שהיא מכתיבה מה העובדים צריכים לעשות בכל זמן נתון, מבלי להתחשב בשינויים התדירים. הניסיון לשלוט ולהנחיל סדר באמצעות כללים, משמעת, נהלים וכו’, עלול להיכשל. העיסוק בבירוקרטיה גם גובה מכם, המעסיקים, משאבים רבים, שבאים על חשבון ההשקעה ברווחת העובדים. 

 

בנוסף, הבירוקרטיה עלולה לפגוע ביצירתיות של העובדים, שכן, היא מציבה מגבלות מיותרות על החשיבה ומציאת פתרונות חדשים, כאשר הם מתמודדים עם בעיות שונות. לאורך זמן, התוצאה שמתקבלת היא אדישות וביצועים חלשים.

יצירתיות וגמישות הן מאסט בסביבה תחרותית ודינמית

יצירתיות וגמישות בקרב העובדים, הן ערכים חשובים מאוד כאשר עובדים בתחום תחרותי ודינמי. ישנן דרכים רבות להגביר את כל אלו, כאשר היעילה שבהן היא הגברת המעורבות והמוטיבציה של העובדים בחברה, תוך הענקת יחס אישי, ייזום של ימי העשרה וגיבוש, ומתן אחריות והכרה לכל עובד.

איך לצמצם את העיסוק בבירוקרטיה?

על מנת להשיג מצב בו צוות העובדים מיומן, ומתאפיין במוטיבציה גבוהה ומחויבות לקבלת החלטות הקשורות לתפקיד, יש לשנות את התרבות הארגונית. 

 

את הכללים, המדיניות והנהלים של החברה, מומלץ להנחיל בקווים מנחים או עקרונות כלליים, שיסייעו לעובדים לקבל החלטות המתאימות ביותר למצבם, אך גם תואמות את מטרות הארגון.

 

העניקו להם ערך מוסף, והגבירו את המעורבות שלהם בכמה שיותר תחומים, לרבות המצב הפיננסי שלהם, בדגש על ביטוחים. דרך פשוטה לעשות זאת, היא לבחור בתפעול פנסיוני למעסיקים שיאפשר להם לקחת חלק בכל הנוגע לביטוחי הפנסיה שלהם. עם הטכנולוגיה של היום, תוכלו להנות מפלטפורמות שיצמצמו את העיסוק שלכם בכל אלו למינימום, תוך שיגבירו את השליטה והמעורבות של העובדים.

 

צמצום הבירוקרטיה יסייע לכם להגיב לשינויים בגמישות ובחדשנות, ולקחת את הסיכונים הסבירים הדרושים כדי לעשות דברים באופן שונה מהמתחרים. התוצאה תהיה ביצועים משופרים ועובדים מרוצים יותר.

היתרונות החשובים בשמירה על מוטיבציה גבוהה בקרב העובדים

בכל ארגון וחברה, המעסיקים כבר הבינו מזמן את חשיבותה של מוטיבציה גבוהה. רמת המוטיבציה נקשרת בקשר ישיר לרמת המעורבות של העובדים ולמידת הנאמנות שלהם לחברה. לא סתם, חברות רבות מקדישות תשומת לב מוגברת לנושא הזה לאחרונה. שכן, עובדים שאינם חשים זיקה חזקה למקום העבודה, ורמות המוטיבציה והאיכפתיות שלהם נמצאות בירידה מתמדת, מועדים יותר לעזיבת התפקיד והחברה. 

 

כאשר מעסיקים מעוניינים לשמר את העובדים שלהם, חשוב שיסבו את הזרקור אל חוויית העובדים, בדגש להיבטים של מעורבות ומוטיבציה במקום העבודה. עם זאת, שימור עובדים אינו היתרון היחיד הטמון בצוותים בעלי מוטיבציה גבוהה. ישנם עוד יתרונות חשובים שארגונים המתמקדים ברווחת העובדים נהנים מהם.

מדוע כל מעסיק צריך לשאוף לשפר את רמות המוטיבציה של העובדים?

פרודוקטיביות ושיפור ביצועים

עובדים בעלי מוטיבציה גבוהה הם לרוב פרודוקטיביים יותר ובעלי ביצועים טובים יותר ביחס לעמיתיהם חסרי המוטיבציה. הם נוטים לעבוד קשה יותר ולעשות את כל המאמצים להשלים את המשימות שלהם בהצלחה, מה שמביא לתפוקה טובה יותר. כאשר מבינים לעומק מה מעלה את רמות המוטיבציה של העובדים, ניתן להשתמש בתובנה זו כדי להניע אותם וכתוצאה מכך לשפר את הפרודוקטיביות, את הביצועים ואת יעילות העבודה בחברה. 

מעורבות גבוהה יותר

עובדים החשים שהם מעורבים בחברה, מתאפיינים במוטיבציה גבוהה יותר להשלים משימות ולהגיע להישגים. עובדים שאינם חשים מעורבים כלל, עובדים ללא תשוקה ומועדים יותר לעזיבת מקום העבודה. חשוב להבין עד כמה כל עובד בצוות מעורב, על מנת לזהות את רמת המוטיבציה שלו – במטרה לשפר את שניהם. לדוגמה, אם עובד אינו מעורב בעבודתו כי הוא מרגיש שהוא לא זוכה להכרה או הערכה, יש למצוא את הדרך להניע אותו באופן יזום, למשל באמצעות הבעת הוקרה, בונוס או אפילו מכתב במייל, או לחילופין, לתת לו להוביל מהלך או פרויקט מסוים.

רמות גבוהות יותר של יצירתיות וחדשנות

עובדים חדורי מוטיבציה מתמודדים בקלות רבה יותר עם אי ודאות, הם פותרי בעיות טובים יותר ובעלי רמות גבוהות יותר של חדשנות ויצירתיות. כאשר לעובד יש מוטיבציה להשיג מטרה מסוימת, הוא לא ייתן לשום מכשול לעצור אותו; הוא ימצא פתרון תוך חשיבה מחוץ לקופסא. עובדים עם גמישות מחשבתית ויצירתיות, הם המפתח לחברה משגשגת, במיוחד עבור עסקים קטנים וסטארטאפים, בהם כל אחד מהעובדים צריך למלא כמה תפקידים בו-זמנית.

שיפור יחסי עובד-מעסיק

עובדים רבים עוזבים את עבודתם בגלל מנהלים המזניחים את יחסי האנוש שלהם בעבודה. על מנת לשמר את העובדים לטווח ארוך, יש לטפח יחסי עובד-מעסיק חיוביים בכל הארגון. מנהלים יכולים לבנות מערכות יחסים חיוביות באמצעות מחקר שתכליתו – מה מניע את אנשי הצוות שלהם, ולהציע להם הזדמנויות עבודה, המבוססות על מניעים אלה. הדבר לא רק מעודד עובדים לעבוד קשה יותר, אלא גם מוכיח שלמנהלים שלהם באמת אכפת מהצרכים האישיים שלהם.

הגבירו את מעורבות העובדים מכל הבחינות – גם בפנסיה שלהם

כדאי לאפשר לעובדים לקחת חלק ולהיות מעורבים בכל מה שנוגע לתפקידם, וגם במצבם האישי בחברה, לרבות במצב השכר שלהם ובביטוחי הפנסיה שלהם. ניתן בקלות לאפשר להם לקחת חלק בניהול הפנסיוני שלהם, באמצעות המערכת החינמית של COVER, שבעת ובעונה אחת, תשחרר אתכם מהמון בירוקטיה מיותרת, ותגביר את המעורבות של העובדים.

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

מה נשים צריכות לדעת על הפנסיה שלהן?

מבחירת החברה המנהלת ועד שמירה על רצף ביטוחי: כך תהני...

כל הסיבות: למה אתם שונאים להתעסק עם הפנסיה שלכם?

סלידה מהפסד פוטנציאלי, רתיעה מטרחה ומאמץ, פחד משינויים...

למה כדאי לנייד את קרן הפנסיה? יתרונות וחסרונות

כל מה שחשוב לדעת על ניוד מכשירים פנסיוניים בין חברות. ...

שנה חדשה, תנאים חדשים בקרן הפנסיה שלכם: זה הזמן לבדיקה מקיפה

הדרך היעילה והנוחה ביותר לבדיקה תקופתית של התיק...

עובדי הייטק? אלה כמה נקודות שחשוב לדעת לפני שבוחרים מוצר פנסיוני

מדמי ניהול ועד כיסויים ביטוחיים: במיוחד כשזה נוגע...