fbpx

כל מה שחשוב לדעת על הרפורמה בביטוחי הבריאות 2023

הכירו את היתרונות וההשלכות של רפורמת ביטוחי הבריאות החדשה.  

 

שנת 2023 מציינת שינוי משמעותי בתחום ביטוחי הבריאות הפרטיים עם הרפורמה המהפכנית שיזמה רשות שוק ההון. כצרכנים, חשוב להבין מה משמעות הרפורמה הזו, מהם השינויים הצפויים בביטוח הבריאות הפרטי שלכם וכיצד היא תשפיע עליכם. לשם כך, הכנו עבורכם מדריך מקיף על רפורמת ביטוחי הבריאות החדשה.

 

לפני שנצלול להשלכות של הרפורמה, חיוני להבין את הכיסוי הנוכחי של ביטוח הבריאות הפרטי שלכם. דרך יעילה להשיג זאת היא באמצעות מערכת my cover – פלטפורמה דיגיטלית חכמה המספקת מידע מלא על ביטוחי הבריאות שלכם.

על ידי הבנה של ביטוח הבריאות הנוכחי שלכם והשוואתו לביטוחי בריאות אחרים, תוכלו לקבל החלטות מושכלות לגבי ביטוח הבריאות הפרטי שלכם, ולוודא שאתם מקבלים את  הכיסוי המיטבי עבורכם במחיר המשתלם ביותר. 

מטרת הרפורמה בביטוחי הבריאות הפרטיים

אנשים רבים עוסקים בשאלה – איך לבחור ביטוח בריאות? הרפורמה החדשה עשויה להקל על אופן בחירת ביטוחי הבריאות באמצעות מספר מטרות ועקרונות משמעותיים.

 

המטרות הבולטות של הרפורמה הן להגביר את התחרות בענף ביטוחי הבריאות, לאפשר השוואה אפקטיבית בין כיסויי פוליסות הבריאות הפרטיות השונות ולצמצם את כפל הביטוחים. השגת המטרות האלה תעשה באמצעות שינוי באופן שיווק מוצרי ביטוחי בריאות פרטיים, המחייבים את המשווקים לפעול אחרת. שינוי זה צפוי להועיל ללקוחות באופן משמעותי, שכן הוא יפחית מקרים של כפל ביטוחי הנפוצים כל כך בקרב מבוטחים רבים. 

עיקרי הרפורמה

פוליסת הבריאות החדשה כוללת כיסוי לניתוחים בחו”ל, תרופות מחוץ לסל, השתלות וטיפולים מיוחדים בחו”ל. שינויים אלו משמעותיים עבור המבוטחים, שכן הם מייצגים כיסויים משמעותיים החיוניים במקרה של מצב בריאותי קטסטרופלי, שעלול להצריך סכום כסף לא מבוטל עבור טיפולים ותרופות.

 

בנוסף לכיסויים הבסיסיים יהיו חבילות משלימות שניתן להוסיף לביטוח הבריאות הפרטי, כמו פוליסות ניתוח בשלוש אפשרויות שונות:

 

  • פוליסת ניתוחים משלימים לביטוח שב”ן של קופת החולים בהשתתפות עצמית של 5,000 ₪.
  • פוליסת ניתוחים משלימים לביטוח שב”ן של קופת החולים ללא השתתפות עצמית.
  • פוליסת ניתוחים מהשקל הראשון המאפשרת גישה לרפואה פרטית ללא הסתמכות על קופת החולים.

 

יתרה מכך, הרפורמה תאסור מכירת ביטוח כפול, מה שמחייב את המשווקים להיות כנים והוגנים במכירת ביטוחי בריאות. במסגרת השינויים החדשים, ישווקו מוצרי ביטוח בריאות בהנחות ארוכות טווח (10 שנים) שיעניקו יתרון ללקוחות בכך שהם לא יצטרכו לדאוג לגבי חידוש הנחות בפוליסה או רכישת פוליסה בחברה אחרת לצורך שיפור התנאים.

ניווט נכון ברפורמה החדשה

עם העלייה הצפויה בתחרות עקב הרפורמה, יתכן שנראה מצטרפים חדשים רבים לשוק, מה שיספק יותר אפשרויות לצרכנים. מצב זה עשוי להוביל לפרמיות נמוכות יותר, כיסוי מקיף יותר ושירות לקוחות טוב יותר, שכן החברות המבטחות ישאפו לשמור על בסיס הלקוחות הקיים שלהן ולמשוך מבוטחים חדשים.

 

המערכת החכמה של cover והאתר הממשלתי “הר הביטוח” מציעים למבוטחים אפשרויות ניווט בנוף הביטוחי החדש. על ידי השוואה של פוליסות ביטוח בריאות פרטיות עם ביטוחי השב”ן של קופות החולים, תוכלו לקבל תמונה ברורה של מה מציעה כל פוליסה ועלותה בהתאמה. שקיפות זו תאפשר לצרכנים לקבל החלטות מושכלות יותר בבחירת המדיניות המתאימה ביותר לצרכיהם ולתקציבם.

 

עם זאת, כדי להיערך נכון לרפורמה החדשה חשוב לערוך בדיקה יסודית של התיק הביטוחי שלכם עם סוכן ביטוח מקצועי שיעזור לכם להבין את כל הכיסויים האפשריים לרכישה ולבצע את ההתאמות הנדרשות.

כיצד יראה עולם ביטוחי הבריאות שאחרי הרפורמה

לאחר יישום הרפורמה, ככל הנראה תהיה תקופת מעבר כאשר ספקי הביטוח, הצרכנים והרגולטורים יסתגלו לתקנות החדשות. במהלך תקופה זו, ייתכן שתתמודדו עם כמה בעיות זמניות, כגון קושי להשיג את החברה המספקת את הביטוח שלכם עקב נפח שיחות מוגבר או עיכובים בשינויים בפוליסה, כאשר החברות המבטחות פועלות ליישם את הכללים החדשים. מומלץ להתאזר בסבלנות בתקופה זו ולשמור על קו תקשורת פתוח עם סוכן הביטוח האישי שלכם.

 

לאחר תקופת המעבר תוכלו לצפות לענף ביטוח יעיל יותר, עם פוליסות מוגדרות בבירור, השוואה קלה יותר של אפשרויות הכיסוי, ופוטנציאל פרמיות נמוכות יותר עקב התחרות הגוברת.

שאלות נפוצות

1.האם פוליסות הביטוח הנוכחיות ישתנו אוטומטית עם יישום הרפורמה?

לא, תוכניות הביטוח הנוכחיות לא ישתנו באופן אוטומטי. עם זאת, מומלץ מאוד לבדוק את פוליסות הביטוח שלכם כדי לוודא שהן תואמות את השינויים שהביאה הרפורמה. התייעצות עם סוכן ביטוח מקצועי יכולה להציע בהירות לגבי הצעדים שעליכם לנקוט.

2.כיצד ניתן להבטיח שלא יהיו ביטוחים כפולים?

הרפורמה החדשה אוסרת מכירת כפל ביטוח. ספקיות הביטוח יידרשו להסביר את מהות הכיסוי בפוליסה כדי להבטיח שלא תרכשו פוליסות מיותרות. עם זאת, חלה גם על המבוטחים האחריות לקרוא ולהבין את הכיסויים הביטוחיים שלהם כדי להימנע מכפל ביטוחי. שימוש במערכת החכמה של cover תאפשר לכם לצפות בנתוני הביטוח שלכם, לקבל המלצות ותובנות מותאמות אישית ותסייע לכם להבין היטב את התיק הביטוחי שלכם וכתוצאה מכך, להימנע מרכישת ביטוחים כפולים. 

3.מהי עמדת הרפורמה לגבי מצבים בריאותיים קיימים?

הרפורמה אינה מתייחסת ישירות לכיסוי התנאים הקיימים. עם זאת, תמיד מומלץ לדון בחששות אלה עם סוכן ביטוח מקצועי שיוכל לספק לכם הדרכה על סמך פרטי הרפורמה ומצבכם הייחודי.

לסיכום

הרפורמה הקרובה בביטוחי הבריאות הפרטיים הינה צעד משמעותי שצפוי להביא שורה של יתרונות לצרכנים. על ידי הגברת השקיפות והתחרות, והפחתת השכיחות של כפל ביטוח, תחום ביטוחי הבריאות עשוי להפוך ידידותי יותר לצרכנים ויאפשר להם לקבל החלטות מושכלות יותר בנוגע לביטוחי הבריאות שלהם.

 

השירות המהפכני של קאבר כולל אזור אישי חכם וייעוץ של מומחה פנסיוני אשר יחד יסייעו לכם בניווט בתיק הביטוחי והפנסיוני, ובהתאמה מיטבית של ביטוחי הבריאות שלכם. 

 

הצטרפו למערכת my cover – אפליקציה אינטרנטית ביטוח בריאות ומידע פנסיוני, וקבלו שיחת ייעוץ ללא תשלום עם אחד המומחים שלנו.

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

מה נשים צריכות לדעת על הפנסיה שלהן?

מבחירת החברה המנהלת ועד שמירה על רצף ביטוחי: כך תהני...

כל הסיבות: למה אתם שונאים להתעסק עם הפנסיה שלכם?

סלידה מהפסד פוטנציאלי, רתיעה מטרחה ומאמץ, פחד משינויים...

למה כדאי לנייד את קרן הפנסיה? יתרונות וחסרונות

כל מה שחשוב לדעת על ניוד מכשירים פנסיוניים בין חברות. ...

שנה חדשה, תנאים חדשים בקרן הפנסיה שלכם: זה הזמן לבדיקה מקיפה

הדרך היעילה והנוחה ביותר לבדיקה תקופתית של התיק...

עובדי הייטק? אלה כמה נקודות שחשוב לדעת לפני שבוחרים מוצר פנסיוני

מדמי ניהול ועד כיסויים ביטוחיים: במיוחד כשזה נוגע...