fbpx

לאן הולך עולם הקריפטו והאם הוא בבעיה?

להלן סקירה של שוק הקריפטו בראיה לעתיד כפי שמומחים בתחום רואים אותו.  

 

מטבע קריפטו הוא סוג של מטבע דיגיטלי או וירטואלי המשתמש בקריפטוגרפיה לאמצעי אבטחה ומניעת זיוף. מטבעות קריפטו הן מערכות מבוזרות המבוססות על טכנולוגיית בלוקצ’יין – ספר חשבונות מבוזר שנאכף על ידי רשת שונה של מחשבים. 

 

להשקעה במטבעות קריפטו יש יתרונות וחסרונות, אך צניחת ערך המטבעות בשנה האחרונה הובילה משקיעים רבים לחשב מסלול מחדש.

 

למרות היתרונות הפוטנציאליים, ישנם גם סיכונים משמעותיים הקשורים למטבעות קריפטוגרפיים. היעדר רגולציה וסמכות מרכזית, מביאים לכך שניתן לגנוב או לאבד כספים. בנוסף, האנונימיות של עסקאות מטבעות קריפטוגרפיים הופכת אותן לכלי פופולרי להלבנת הון ופעילויות לא חוקיות אחרות, מה שמדליק “נורות אדומות” בקרב בנקים ורשויות ברחבי העולם.

 

אפשר לומר שמה שהתחיל כרעיון מרחיק לכת, התגלה כהשקעה מניבה במיוחד, אך בשנה האחרונה אנחנו עדים להיפוך מגמה ולצניחה דרמטית בשווי הביטקוין ומטבעות קריפטו נוספים. 

מה הלאה?

המחצית הראשונה של 2022 הייתה גרועה מאוד לשוק הקריפטו. הביטקוין והאתריום ירדו ביותר מ-50% מהשיא שלהם בכל הזמנים בסוף 2021. אף על פי שאיש אינו יודע בוודאות מה צופן העתיד, כמה מומחים סבורים שמחירי הקריפטו עלולים לרדת עוד יותר לפני התאוששות משמעותית.

 

ערכו של ביטקוין הגיע לשיא של כל הזמנים בשנת 2021, ואחריו הגיעו ירידות גדולות. Ethereum, מטבע הקריפטו השני בגודלו, הגיע גם הוא לשיא חדש בכל הזמנים בסוף השנה שעברה ולאחר מכן התרסק, מה שהוביל פקידי ממשל בארה”ב וממשל ביידן להביע יותר ויותר עניין בהחלת תקנות חדשות למטבעות קריפטוגרפיים.

 

עם זאת, העניין של אנשים בקריפטו נשאר גבוה: זהו נושא חם לא רק בקרב משקיעים אלא גם בתרבות הפופולרית, הודות לכל המעורבים בדבר, ממשקיעים ותיקים ובולטים כמו אילון מאסק ועד למשקיעים צעירים.

אז לאן הולך עולם הקריפטו ב- 2023?

קשה לחזות לאן פני הדברים בטווח הארוך, אבל בחודשים האחרונים מומחים עקבו אחר דברים מהותיים כמו רגולציה ואימוץ מוסדי של תשלומי קריפטו כדי לנסות להבין טוב יותר את השוק.

 

מחוקקים ברחבי העולם מנסים להבין כיצד לקבוע חוקים והנחיות כדי להפוך מטבעות קריפטוגרפיים לבטוחים יותר עבור משקיעים ופחות מושכים עבור פושעי סייבר, כך שאפשר לצפות להמשך שיחות על רגולציה של מטבעות קריפטוגרפיים.

 

אמנם יש עוד דרך ארוכה לעבור, אבל 2022 הראתה התקדמות מסוימת במישור הרגולטורי.

מה יכולה להיות המשמעות של רגולציה חדשה עבור משקיעים?

רגולציה של מטבעות קריפטו יכולה להיות נושא מרתיע, אך מומחים רבים אומרים שזהו למעשה דבר טוב הן למשקיעים והן לתעשייה.

 

יותר רגולציה עשויה ליצור יותר יציבות בשוק הקריפטו התנודתי. יש לה גם פוטנציאל להגן על משקיעים לטווח ארוך, למנוע פעילות הונאה בתוך מערכת האקולוגית של הקריפטו ולספק הנחיות ברורות שיאפשרו לחברות לערוך חידושים בכלכלת הקריפטו – כל עוד היא מוצאת את האיזון הנכון.

 

התערבויות רגולטוריות יכולות גם להשפיע על מחיר מטבעות קריפטוגרפיים בשווקים הפכפכים ממילא. התנודתיות בשוק היא הסיבה לכך שמומחים ממליצים לשמור על כל ההשקעות במטבעות קריפטוגרפיים על פחות מ-5% מסך תיק ההשקעות שלכם ולעולם לא להשקיע שום דבר שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם להפסיד.

 

כאשר בונים תיק השקעות, ישנה חשיבות גדולה בבחירת מסלולי השקעות ותיקים ויציבים יותר שיהוו את חלק העיקרי בתיק ההשקעות שלכם.

אימוץ רחב יותר של מטבעות קריפטו מוסדיים

חברות מיינסטרים במגוון תעשיות גילו עניין וחלקן אף השקיעו בעצמן במטבעות קריפטוגרפיים ובלוקצ’יין בשנת 2021. AMC, למשל, הודיעה בשנה שעברה שהיא תקבל תשלומי ביטקוין. חברות פינטק כמו PayPal ו-Square מהמרות גם הן על קריפטו בכך שהן מאפשרות לבעלי מטבעות קריפטו לקנות בפלטפורמות שלהם. טסלה מקבלת תשלומי Dogecoin וממשיכה לשנות פעם אחר פעם את מדיניות קבלת התשלומים בביטקוין, למרות שהחברה עצמה מחזיקה מיליארדי נכסי קריפטו.

 

חלק מהמומחים צופים כי תאגידים גלובליים גדולים יותר יכולים להזניק את אימוץ הקריפטו עוד יותר. קמעונאי ענק יכול ליצור תגובת שרשרת של מותגים אחרים שמקבלים קריפטו, מה שיתרום להגברת האמינות במטבעות.

מה המשמעות של אימוץ ממוסד של קריפטו עבור המשקיעים?

בעוד שתשלום עבור מוצרים ושירותים במטבעות קריפטוגרפיים אינו הגיוני עבור רוב האנשים כעת, קמעונאים נוספים שמקבלים תשלומים עשויים לשנות את הנוף הזה בעתיד. סביר להניח שאנחנו עדיין רחוקים מתרחיש בו תשקלו להוציא ביטקוין על סחורות או שירותים, אך אימוץ מוסדי נוסף עשוי להביא לאפשרויות שימוש נוספות בקריפטו בחיי היומיום, ובתמורה להשפיע על ערך המטבעות.

 

שום דבר לא מובטח, אך אם אתם קונים מטבעות קריפטוגרפיים כהשקעה לטווח ארוך, ישנו סיכוי סביר שהשימוש בהם יורחב ב”עולם האמיתי”, מה שיוביל להגדלת הביקוש ולעליית ערך.

העתיד של מטבעות קריפטו

אנו יכולים לשער לאילו ערכים עשויים להגיע מטבעות קריפטוגרפיים עבור המשקיעים בשנים הבאות (ורבים יעשו זאת), אבל המציאות היא שזו עדיין השקעה חדשה וספקולטיבית, בלי הרבה היסטוריה שאפשר לבסס עליה תחזיות.

 

לא משנה מה מומחה מסוים חושב או אומר, אף אחד לא באמת יודע מה צופן העתיד. לכן חשוב להשקיע רק את מה שאתם מוכנים להפסיד ולהיצמד להשקעות קונבנציונליות יותר לבניית עושר לטווח ארוך.

 

לסיכום, השקעה במטבעות קריפטוגרפיים עשויה להניב רווחים נאים בטווח הרחוק כפי שראינו בעשור האחרון, אך מדובר באפיק השקעה חדש שאיש לא יודע לצפות את עתידו. 

אם אתם מחפשים אפיקי השקעה אמינים וקונבנציונליים יותר, העדיפו בניית תיק השקעות מגוון המתמקד באפיקי השקעה פנסיוניים, מניות, אג”ח, נדל”ן ועוד. 

 

איך בוחרים מסלול השקעה שמתאים עבורכם? פנו למומחים הפנסיוניים של קאבר ואנו נסייע לכם בבניית תיק פנסיוני המבוסס על הצרכים והעדפות האישיים שלכם. 

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

מה נשים צריכות לדעת על הפנסיה שלהן?

מבחירת החברה המנהלת ועד שמירה על רצף ביטוחי: כך תהני...

כל הסיבות: למה אתם שונאים להתעסק עם הפנסיה שלכם?

סלידה מהפסד פוטנציאלי, רתיעה מטרחה ומאמץ, פחד משינויים...

למה כדאי לנייד את קרן הפנסיה? יתרונות וחסרונות

כל מה שחשוב לדעת על ניוד מכשירים פנסיוניים בין חברות. ...

שנה חדשה, תנאים חדשים בקרן הפנסיה שלכם: זה הזמן לבדיקה מקיפה

הדרך היעילה והנוחה ביותר לבדיקה תקופתית של התיק...

עובדי הייטק? אלה כמה נקודות שחשוב לדעת לפני שבוחרים מוצר פנסיוני

מדמי ניהול ועד כיסויים ביטוחיים: במיוחד כשזה נוגע...