fbpx

למה כולם מדברים על קופת גמל להשקעה? יש לכך כמה סיבות טובות

5 יתרונות בולטים של קופת גמל להשקעה שהופכים אותה לפופולרית כל כך.

 

6 שנים בלבד לאחר שנוסדה קופת גמל השקעה בשנת 2016 ונדמה שבכל מקום מדברים עליה. חברות הביטוח ובתי ההשקעות השונים משווקים קופות גמל להשקעה במגוון מסלולים, התוכנית הממשלתית “חיסכון לכל ילד”, מציעה חיסכון חודשי בקופת גמל להשקעה והאנשים רבים משלל מגזרים ובכל גיל, מספרים כי פתחו קופת גמל להשקעה בין אם היא מיועדת עבור ילדיהם, עבור חיסכון לרכישת נכס או למימון אירוע גדול ומשמעותי. 

 

אך מהי בכלל קופת גמל להשקעה ובמה היא שונה מאחותה הבכורה – קופת הגמל הוותיקה והמוכרת? 

 

לא במקרה קופת גמל להשקעה תפסה תאוצה ומהווה כיום את אחד ממכשירי החיסכון הפנסיוניים האטרקטיביים ביותר. נראה שהמוצר הזה מגיע עם שלל מאפיינים ויתרונות שמתאימים כמעט לכולם: צעירים, משפחות צעירות או בוגרות ועבור כל אדם המעוניין באפיק חיסכון והשקעה גמיש ורווחי.

 

אפשר לומר שקופת גמל להשקעה היא מעין סלט מושקע הכולל מגוון מרכיבים מעולים שיוצרים תמהיל שפשוט קולע בול לקהל הישראלי. על אלו מרכיבים אנחנו מדברים? 

 

נזילות, גמישות, אפשרויות תשואה נאות ועוד.

 

במדריך זה תכירו את כל המאפיינים והיתרונות של קופת גמל להשקעה ותגלו איך היא יכולה לשרת גם אתכם.

 

נעים להכיר, גמל להשקעה

 

קופת גמל להשקעה היא מוצר מצוין לחיסכון פיננסי, בו ניתן לחסוך כספים באופן קבוע לכל בני המשפחה, כולל ילדים וקטינים. זהו מכשיר חיסכון פנסיוני המיועד לטווח בינוני – ארוך ומהווה אפיק חיסכון והשקעה עבור מגוון מטרות ויעדים אישיים. ניתן להצטרף לקופת גמל להשקעה במגוון חברות ביטוח ובתי השקעות, וכן לבחור מסלולי השקעה ברמות סיכון ותשואה משתנות. 

 

גמישות ומיסוי: אלה ההבדלים בין קופת גמל רגילה לקופת גמל להשקעה

 

קופות גמל מסורתיות הן מוצר חיסכון והשקעה אשר מיועד לגיל הפרישה. בשנת 2016 השיק משרד האוצר מוצר חיסכון חדש בשם קופת גמל להשקעה אשר מהווה אלטרנטיבה גמישה יותר עבור אנשים המעוניינים לחסוך כספים לפרק זמן קצר יותר ועבר מטרות שונות. ההבדל המשמעותי ביותר בין שני המוצרים הוא שבעוד שבקופת גמל רגילה ניתן למשוך את הכספים רק לאחר גיל 60, בקופת גמל להשקעה ניתן למשוך את החיסכון בכל עת, ללא קנסות משיכה או יציאה, מה שהפך את קופת הגמל להשקעה למוצר אטרקטיבי המתאים לילדים, מבוגרים וקשישים.

 

עם זאת, משיכת כספי החיסכון מקופת גמל להשקעה כרוכה בתשלום מס רווחי הון בגובה 25% על הרווח הריאלי שנצבר בקרן בעוד שכספי החיסכון בקופת גמל רגילה, פטורים ממס בהגיע החוסך לגיל הפרישה ובקבלת כספי החיסכון כקצבה חודשית. 

 

האם ישנה מגבלת הפקדות לקופת גמל להשקעה? 

 

נכון לשנת 2022 ניתן להפקיד עד 72,616.5 ש”ח בשנה קלנדרית עבור כל אדם בקופת גמל להשקעה ולא קיימת הגבלה למספר הנפשות שיכולות לפתוח קופת גמל להשקעה בכל תא משפחתי.

 

ניתן להפקיד את הכספים באמצעות הפקדות שוטפות, כלומר באמצעות הוראת קבע עם סכום חודשי קבוע להפקדה, או באמצעות הפקדות חד פעמיות, על ידי העברות בנקאיות מזדמנות לחשבון קופת הגמל. ניתן גם לשלב בין שתי הדרכים.

 

יתרונות קופת גמל להשקעה

 

ישנם 5 יתרונות בולטים לקופת גמל להשקעה, אשר הופכים אותה לאטרקטיבית כל כך.

 

  • מתאימה לכל גיל – הורים יכולים לפתוח קופות גמל להשקעה עבור ילדיהם הקטינים, כך שהכספים יעמדו לרשותם בהגיעם לגיל 18. 
  • טווח חיסכון גמיש – קופת גמל להשקעה מאפשר לחיסכון ולהשקעה כספים לטווח קצר, בינוני או ארוך.
  • נזילות גבוהה – ניתן למשוך את כספי החיסכון בכל עת ולהשתמש בהם לכל מטרה.
  • פטור ממס בחיסכון לפנסיה – על אף שהרווחים מגמל להשקעה כרוכים בתשלום מס רווחי הון, ניתן לקבל פטור ממס כאשר החיסכון נצבר עד גיל 60 ומשיכת הכספים מתבצעת באופן של קצבה חודשית לפנסיה. במצב זה קופת הגמל להשקעה מומרת לקופת גמל רגילה וזוכה לפטור ממס בגיל הפרישה. 
  • מגוון מסלולי השקעה – קופת גמל מגיעה עם מגוון מסלולי חיסכון והשקעה אשר ניתנים לבחירה על ידי המבוטח. מסלולי ההשקעה כרוכים ברמות סיכון שונות ומציעים אפשרויות תשואה שונות לבחירתו של המבוטח. במהלך תקופת החיסכון, ניתן לעבור בין מסלולי ההשקעה השונים מבלי שהדבר ייחשב לאירוע מס וללא פגיעה בוותק.
  • הלוואה על חשבון גמל להשקעה – חיסכון בקופת גמל להשקעה מאפשר לקבל הלוואה על חשבון קופת גמל להשקעה לכל מטרה ובתנאים אטרקטיביים במיוחד.

חיסכון לכל ילד עם קופת גמל להשקעה

 

“חיסכון לכל ילד” היא תוכנית חיסכון ממשלתית אשר מעניקה לכל ילד במדינת ישראל 52 ש”ח מדי חודש, אשר מופקדים בתכנית חיסכון בנקאית או בקופת גמל להשקעה על פי בחירתם של ההורים. 

 

לסכום זה, ההורים יכולים להוסיף לחיסכון 52 ש”ח חודשיים נוספים על חשבון קצבת הילדים. בהגיע הילד לגיל 18 הוא רשאי למשוך את כספי החיסכון באישור הוריו בלבד ובכל מקרה יוכל למשוך את כספי החיסכון בהגיעו לגיל 21 ללא אישור הורים. 

 

קופת גמל להשקעה – אפיק חיסכון והשקעה לכל מטרה

 

כפי שניתן לראות, קופת גמל להשקעה זוכה לפופולריות רבה מכיוון שהיא מציעה פתרון איכותי וגמיש לכלל האוכלוסיות ומעניקה מגוון יתרונות שמתעלים על חלק ממכשירי החיסכון וההשקעה האלטרנטיביים.

 

הגמישות, הנזילות ואפשרויות הסיכון והתשואה המשתנות, הפכו את קופת הגמל להשקעה למכשיר פנסיוני מוביל שאינו מיועד לגיל הפרישה. ניתן להשתמש בכספי החיסכון לכל מטרה לבחור את משך תקופת החיסכון ולמשוך את הכספים שנצברו בכל עת.

 

עבור אלו המעדיפים לחסוך למרחקים ארוכים, קופת גמל להשקעה מציעה פתרון אטרקטיבי במיוחד, המאפשר להמיר את קופת הגמל להשקעה בקופת גמל רגילה ולקבל פטור ממס רווחי הון במשיכת הכספים לאחר גיל 60 באופן של קצבה חודשית. 

 

אפשרויות החיסכון וההשקעה בגמל להשקעה רבות ומגוונות. צרו קשר עם המומחים של cover ונסייע לכם בבחירת המסלול הנכון עבורכם בקופת הגמל להשקעה האטרקטיבית ביותר עבורכם.

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

מה נשים צריכות לדעת על הפנסיה שלהן?

מבחירת החברה המנהלת ועד שמירה על רצף ביטוחי: כך תהני...

כל הסיבות: למה אתם שונאים להתעסק עם הפנסיה שלכם?

סלידה מהפסד פוטנציאלי, רתיעה מטרחה ומאמץ, פחד משינויים...

למה כדאי לנייד את קרן הפנסיה? יתרונות וחסרונות

כל מה שחשוב לדעת על ניוד מכשירים פנסיוניים בין חברות. ...

שנה חדשה, תנאים חדשים בקרן הפנסיה שלכם: זה הזמן לבדיקה מקיפה

הדרך היעילה והנוחה ביותר לבדיקה תקופתית של התיק...

עובדי הייטק? אלה כמה נקודות שחשוב לדעת לפני שבוחרים מוצר פנסיוני

מדמי ניהול ועד כיסויים ביטוחיים: במיוחד כשזה נוגע...