fbpx

מהו הסדר פנסיוני ומדוע הוא חשוב למעסיקים ולעובדים?

מגוון רפורמות בתחום הפנסיה עלו בשנים האחרונות ולכולן מטרה אחת ברורה – לאפשר לעובד לקבל את התנאים הטובים ביותר לפנסיה שלו. ואין כמו תחרות טובה כדי לאפשר הוזלת עמלות והתאמה מיטבית של תנאי הפנסיה לכל לקוח.

 

על מנת שמעסיקים יוכלו לנהל היטב את כל העניינים הפנסיונים של עובדיהם על פי חוק, קמו מגוון מנהלי הסדרים פנסיונים אשר לקחו את המושכות ומנהלים עבור מעסיקים רבים את כל נושאי הפנסיה של עובדיהם.

 

אז מהו בכלל הסדר פנסיוני ומהם יתרונותיו עבור מעסיקים ועובדים?

 

הכנו עבורכם מדריך מקיף העוסק כולו בהסדר הפנסיוני.

מהו הסדר פנסיוני?

כל עסק וכל ארגון נדרשים להיכרות מעמיקה עם הפנסיות של עובדיהם ועם צרכיהם הפנסיונים. כל מערכת התנאים הפנסיונים נכנסים תחת שם אחד: הסדר פנסיוני.

 

בין אם התנאים הפנסיונים ניתנים במסגרת תנאי העבודה בחברה או בארגון ובין אם מכוח הוראה רגולטורית – מדובר במידע רב אשר מצריך ניהול מקיף ומעמיק של תנאי.

 

משום כך, חברות וארגונים שוכרים את שירותיו של מנהל הסדר פנסיוני אשר מנהל את כל העניינים הפנסיונים של העובדים בחברה.

מהם הכישורים הדרושים למנהל הסדר פנסיוני?

תפקיד מנהל הסדר פנסיוני מצריך היכרות מעמיקה עם שוק הפנסיה והחיסכון ארוך הטווח. בנוסף על מנהל ההסדר הפנסיוני להכיר את כל צרכי העובדים והארגון, להעניק ליווי מקצועי לכל עובד ברגעים ובצמתים החשובים בחייו ולסייע בבחירה חכמה ונכונה של האפיק הפנסיוני המתאים לכל עובד.

מהם יתרונותיו של המנהל הפנסיוני עבור העובדים בארגון?

ניהול המוצרי ם הפנסיונים של כל עובד באמצעות מנהל הסדר פנסיוני כרוך ביתרונות רבים כגון:

 

  • טיפול מקיף בחיסכון הפנסיוני של העובד הכולל מגוון מוצרים בהם ביטוח מנהלים, קרן פנסיה, קופת גמל, ביטוחים לאובדן כושר עבודה או למקרה מוות.
  • סיוע בתכנון כלכלי עתידי טוב יותר ומותאם באופן אישי לצרכי העובד.
  • עדכון המעסיק בארגון על ההפקדות הפנסיוניות לקופות שכל עובד בחר.
  • ביצוע בקרות שוטפות של התיקים הפנסיונים של העובדים.
  • ליווי כל עובד במקרים של תביעת קרן הפנסיה או חברות הביטוח.
  • בחינה של מגוון רחב של מוצרים ותוכניות פנסיוניות בהן קרנות פנסיה, ביטוחי, מנהלים, קופות גמל וביטוחי חיים. מנהל ההסדר הפנסיוני עורך ביניהם השוואה כלכלית ומאפשר לעובד לבחור את המוצרים המתאימים ביותר עבורו תוך פיזור סיכונים מיטבי.
  • מתן דיווחים ועדכונים תכופים בכל נושאי הפנסיה שמאפשרים לעובד לקבל החלטות מושכלות בדבר תנאי הפנסיה והביטוחים הפנסיונים שברשותו.

מהם יתרונותיו מנהל הסדר פנסיוני עבור מעסיקים בארגון?

גם עבור המעסיקים ישנם יתרונות משמעותיים בהפקדת הניהול הפנסיוני של העובדים בארגון אצל מנהל הסדר פנסיוני מקצועי:

 

  • מנהל ההסדר הפנסיוני בוחן באופן שוטף את הצרכים הביטוחיים של כל עובד.
  • מנהל ההסדר בוחן את הסיכון האישי של כל עובד ובהתאם מציע לו את מסלול ההשקעה של הכספים הטוב ביותר עבורו.
  • מנהל ההסדר הפנסיוני עורך פגישות תקופתיות עם העובדים על מנת לבצע שינוים והתאמות בתכניות הפנסיוניות של כל אחד מהם בהתאם לשינוי הסטטוס האישי, שינויי השכר, שינויי מיסוי ועוד.
  • מנהל ההסדר מעביר באופן מרוכז ומפורט מידע חודשי על התוכניות הפנסיוניות של כל עובד.
  • מנהל ההסדר הפנסיוני חוסך לארגון ולמעסיק זמן רב ועלויות גבוהות הכרוכות בניהול העניינים הפיננסיים של כל עובד.

מהי סליקה פנסיונית?

לאור הרגולציה בתחום הפנסיות, האחריות על הפקדת הכספים הפנסיונים של העובדים עברה למעסיקים. מה עושים כאשר יש מספר גדול של עובדים אשר לכל אחד מהם יש פנסיה שונה בקופה שונה ועל המעסיק להפקיד את הכספים באופן שוטף? לוקחים שירותי סליקה פנסיונית.

 

כיום קיימות מגוון מערכות סליקה פנסיוניות אשר מעניקות למעסיקים ראש שקט בזכות אפשרויות הפקדה מתקדמות. מערכת סליקה פנסיונית מספקת שירותי סליקה של כספי ההפקדות לחיסכון הפנסיוני באופן מאובטח תוך שמירה על דרישות הרגולציה.

מהי עלות ההסדר הפנסיוני עבור המעסיק?

ניהול ההסדר הפנסיוני כרוכה בעלות עבור המעסיקים אך יש גם רווח גדול בצידה המתבטא בעיקר בחיסכון בזמן יקר ובניהול איכותי בעל סיכוי נמוך יותר לטעויות.

 

על המעסיק לשאת בעלויות הניהול שישולמו לסוכן או לחברה שמספקים את שירותי ניהול ההסדר הפנסיוני. התשלום הינו 0.6% עבור כל עובד + מע”מ מההפקדה החודשית לביטוח הפנסיוני של העובד ולא פחות מ-10.5 ש”ח + מע”מ. עלות זו צמודה למדד.

האם מעסיקים חייבים בניהול הסדר פנסיוני?

החל מינואר 2017 חלה החובה על כל ארגון ועסק המעסיק מעל 10 עובדים, לנהל את העניינים הפיננסים של עובדיהם באמצעות צד שלישי. על המעסיקים חל איסור לנהל את העניינים הפנסיונים של העובדים בארגון וכמו כן, גופים אשר עוסקים בשיווק פנסיוני או קשורים לייצרני מוצרים פנסיונים, אינם יכולים לנהל את ההסדר הפנסיוני של העובדים.

החקיקה נועדה להסדיר את ההפרדה בין ההוצאות בגין השירות למעסיק, לבין ההוצאות עבור השיווק לעובדים. בנוסף מטרת העל של הרפורמה היא להוזיל את דמי הניהול על המוצרים הפנסיונים עבור העובדים שעד היום כללו את השירות לעובד וגם את השירות למעסיק בגין תפעול ההסדר הפנסיוני בארגון.

אי לכך על המעסיקים חלה החובה למנות מנהל הסדר פנסיוני בלתי תלוי אשר ינהל את כל העניינים הפנסיונים של העובדים באופן הטוב ביותר.

 

לקאבר יש תכנית מעסיקים איכותית ומקיפה אשר מציעה מגוון פתרונות חיסכון פנסיוני, גמל והשתלמות שעובדים בשביל המעסיקים ובשביל העובדים. התכנית דואגת לעתיד הפנסיוני ולהווה הביטוחי של העובדים בארגון או בחברה ומאפשרת למעסיקים ליהנות מניהול פשוט, שוטף ויסודי לאורך כל הדרך.

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

כל הסיבות: למה אתם שונאים להתעסק עם הפנסיה שלכם?

סלידה מהפסד פוטנציאלי, רתיעה מטרחה ומאמץ, פחד משינויים...

למה כדאי לנייד את קרן הפנסיה? יתרונות וחסרונות

כל מה שחשוב לדעת על ניוד מכשירים פנסיוניים בין חברות. ...

שנה חדשה, תנאים חדשים בקרן הפנסיה שלכם: זה הזמן לבדיקה מקיפה

הדרך היעילה והנוחה ביותר לבדיקה תקופתית של התיק...

עובדי הייטק? אלה כמה נקודות שחשוב לדעת לפני שבוחרים מוצר פנסיוני

מדמי ניהול ועד כיסויים ביטוחיים: במיוחד כשזה נוגע...

מהו כיסוי שארים ומדוע הוא כלול בקרן הפנסיה של רובנו?

הכירו את התנאים והיתרונות של כיסוי שארים – אחד...