fbpx

מעסיקים, שימו לב: נכנסה לתוקף חובת דיווח אחיד על מעסיקים עם 3 עובדים ומעלה

דיווח אחיד ללא טרחה וללא כאב ראש באמצעות השירות המהפכני של cover. 

 

בשנים האחרונות עברו תקנות הפנסיה שינויים מהותיים, במטרה להבטיח ביטחון כלכלי לעובדים בעת פרישתם. שינוי כזה הוא החוק החדש המטיל חובת דיווח אחיד על מעסיקים עם שלושה עובדים או יותר.

 

הכירו את החוק החדש, את השפעתו על עסקים קטנים ואת אפשרויות הניהול הפנסיוני שיעזרו לכם להפיק את המירב מהמצב החדש. 

 

לפני כניסת חובת הדיווח האחיד החדשה, מעסיקים חויבו לדווח על הפרשות העובד לפנסיה לרשויות ומוסדות שונים. תהליך הדיווח היה מקוטע ומסובך, שכן לסוכנויות שונות היו דרישות ופורמטים שונים. מורכבות זו יצרה נטל אדמיניסטרטיבי על מעסיקים, בעיקר עבור עסקים קטנים ובינוניים, שכן היה עליהם להקדיש זמן ומשאבים רבים כדי לעמוד בהתחייבויות אלו.

 

היעדר מערכת דיווח אחידה הובילה לאתגר רגולטורי בפיקוח על תאימות, זיהוי בעיות פוטנציאליות וטיפול יעיל בהן. הפורמט הקודם אמנם לא עשה חיים קלים למעסיקים, אך גם העובדים נתקלו בקשיים, כאשר חוסר העקביות בדיווח הקשה על העובדים להבין את ההפקדות והזכויות הפנסיוניות שלהם.

הסוף לבלאגן: כך עובד החוק החדש 

כמענה לאתגרים של מעסיקים ועובדים, הוחל חוק חדש שנכנס לתוקפו בפברואר 2023. החוק בשלב זה מחייב דיווח אחיד למעסיקים עם ארבעה עובדים או יותר, אך צפוי להתרחב בשנת 2024 לחוות דיווח אחיד עבור עסקים עם שלושה עובדים.

 

תקנה חדשה זו שמה לה למטרה לייעל את תהליך הדיווח הפנסיוני ולהפוך אותו ליעיל, שקוף וידידותי יותר הן למעסיקים והן לעובדים. על פי החוק החדש, מעסיקים מחויבים להגיש דו”ח יחיד ותקני המפרט את ההפקדות לפנסיה של עובדיהם לגורם ממשלתי ייעודי. הדו”ח צריך לכלול מידע כגון שם העובד, מספר זיהוי, משכורת, סכומי הפקדות ותכנית הפנסיה שאליה מתבצעות ההפקדות.

 

כדי להפוך את המעבר לפורמט החדש לחלק יותר, הממשלה סיפקה הנחיות, תבניות ומשאבים מקוונים לשימוש המעסיקים בעת הכנת הדוחות שלהם, אך למרות הסיוע, האחריות על ביצוע דיווח תקין חל במלואו על המעסיקים אשר עשויים להיות חשופים לעונשים בגין אי ציות הנעים מקנסות כספיים ועד השעיה אפשרית של פעילות העסק.

 

כדי להימנע מכך, על המעסיקים להכיר היטב את דרישות הדיווח החדשות ולקבל סיוע מקצועי שיאפשר להם לנהל ולתפעל את כל ההיבטים הפנסיוניים של העסק באופן מסודר וקפדני.

כיצד השינוי בחוק משפיע על מעסיקים?

להחלת חוק חובת הדיווח האחיד ישנן השלכות חיוביות ושליליות על מעסיקים. מצד אחד, החוק החדש מפשט את תהליך הדיווח ומפחית את הנטל המנהלי על עסקים, כאשר מעסיקים יכולים כעת להגיש דו”ח אחיד ויחיד במקום להתמודד עם דרישות דיווח מרובות מרשויות שונות. תהליך יעיל זה חוסך זמן ומשאבים, ומאפשר למעסיקים להתמקד בפעילות הליבה העסקית שלהם במקום בריבוי עיסוקים פנסיוניים.

 

מצד שני, החוק החדש מביא איתו תוספת אחריות למעסיקים – כאשר עליהם לוודא שהדוחות שלהם מדויקים, מעודכנים ומוגשים בזמן כדי למנוע קנסות ועונשים. למעשה, החוק החדש מחייב את המעסיקים להשקיע במערכות, תהליכים ואנשי מקצוע מתאימים כדי לנהל את תהליך הדיווח בצורה יעילה ומדויקת.

 

בנוסף, מעסיקים צריכים גם לתקשר את השינויים הללו לעובדיהם וליידע אותם על מערכת הדיווח החדשה וכיצד היא משפיעה על ההפקדות הפנסיוניות שלהם.

 

על אף שהמעבר לשיטת הדיווח החדשה יכול להיראות מאתגר עבור עסקים קטנים, כדאי לדעת שבאמצעות שירותי תפעול פנסיוני למעסיקים, שקיפות זו יכולה לשפר את אמון העובדים ושביעות רצונם, ולהועיל עוד יותר ליחסי עובד מעביד טובים.

עושים את זה פשוט יותר: שירותי הניהול הפנסיוני של cover לעסקים 

כדי לעזור למעסיקים לנווט בחובת הדיווח האחידה החדשה, חברת cover פיתחה חבילת שירותים מקיפה שתוכננה במיוחד לעסקים ומציעה מגוון כלים ומשאבים, בהם:

פלטפורמת דיווח מקוונת

החברה מספקת פלטפורמה דיגיטלית ידידותית למשתמש בה מעסיקים יכולים ליצור, לנהל ולהגיש בקלות את הדוחות הפנסיוניים שלהם. הפלטפורמה נועדה למזער שגיאות ולהבטיח שכל המידע הדרוש יהיה נגיש במקום אחד.

ייעוץ והכוונה של מומחים

בנוסף לשירות הטכנולוגי המתקדם, מעסיקים יכולים לקבל ייעוץ מקצועי מהמומחים הפנסיוניים של cover הבקיאים בדרישות הדיווח החדשות, מה שמסייע למעסיקים ביצירת דיווח מדויק ויעיל ובהימנעות מקנסות ועונשים אפשריים. 

סיוע ושירות לעובדים

חברת cover מציעה מגוון ייעוץ פנסיוני אישי לכל עובד הניתן על ידי סוכן פנסיוני מקצועי מטעם החברה. נוסף על כך, שירותי התפעול הפנסיוני של קאבר מעניקים לכל עובד גישה למערכת טכנולוגית חכמה בה הוא יכול לצפות במידע רחב על כל ביטוח פנסיוני ומוצר חיסכון, לקבל תובנות והמלצות מותאמות אישית וליהנות מגישה נוחה ושקופה לכל המידע הפנסיוני שלו, בכל זמן ומכל מקום. 

פתרונות מותאמים אישית

מתוך הכרה בכך שלכל עסק יש צרכים ייחודיים משלו, cover מציעה פתרונות מותאמים לדרישות ולצרכים של כל מעסיק. הפתרונות הללו כוללים אינטגרציה עם מערכות שכר קיימות, תבניות דיווח מותאמות אישית ותמיכה ייעודית לתעשיות ספציפיות ולעסקים בגדלים שונים.

תמיכה ועדכונים מתמשכים

ככל שהתקנות ממשיכות להתפתח, cover ממשיכה להתעדכן ולעדכן את המעסיקים בכל שינוי ובכל דרישה, כך שתוכלו תמיד לעמוד בתקנות העדכניות ביותר ולנהל את כל ההיבט הפנסיוני שלכם באופן קפדני ויעיל. 

 

לסיכום, הכנסת חובת הדיווח האחיד לעסקים קטנים מהווה שינוי משמעותי בנוף הרגולטורי הפנסיוני. צעד זה אמנם מפשט את תהליך הדיווח ומקדם שקיפות, אך גם כרוך בנטל אחריות נוסף עבור מעסיקים.

 

באמצעות חבילת השירותים המקיפה של cover, עסקים יכולים לנווט בבטחה ובראש שקט באחריות הפנסיונית שחלה עליהם, תוך הפחתת עומס אדמיניסטרטיבי וטיפוח יחסי עובד מעביד טובים יותר.

 

למידע נוסף של שירותי הניהול והתפעול הפנסיוניים שלנו, לחצו כאן.

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

מה נשים צריכות לדעת על הפנסיה שלהן?

מבחירת החברה המנהלת ועד שמירה על רצף ביטוחי: כך תהני...

כל הסיבות: למה אתם שונאים להתעסק עם הפנסיה שלכם?

סלידה מהפסד פוטנציאלי, רתיעה מטרחה ומאמץ, פחד משינויים...

למה כדאי לנייד את קרן הפנסיה? יתרונות וחסרונות

כל מה שחשוב לדעת על ניוד מכשירים פנסיוניים בין חברות. ...

שנה חדשה, תנאים חדשים בקרן הפנסיה שלכם: זה הזמן לבדיקה מקיפה

הדרך היעילה והנוחה ביותר לבדיקה תקופתית של התיק...

עובדי הייטק? אלה כמה נקודות שחשוב לדעת לפני שבוחרים מוצר פנסיוני

מדמי ניהול ועד כיסויים ביטוחיים: במיוחד כשזה נוגע...