fbpx

קופת גמל להשקעה – כלי חיסכון הטוב ביותר בשוק היום

נזילות גבוהה, מגוון מסלולים והטבות מס – אלה רק חלק מהיתרונות שמציעה קופת גמל להשקעה.

 

ישנן אפשרויות חיסכון והשקעה מגוונות בשוק הישראלי. חלקן סולידיות וחלקן הרפתקניות יותר, חלק מבוססות על שוק ההון, חלקן על אג”ח, הלוואות וחלקן על מוצרים פיזיים כמו נדל”ן. בתוך כל מוצרי החיסכון וההשקעה, קם מוצר השקעה חדש יחסית שהפך לפופולרי ומשתלם במיוחד – קופת גמל להשקעה.

 

 מהי גמל להשקעה ומהם המאפיינים והיתרונות שלה? הכירו את אחד ממוצרי החיסכון וההשקעה המשתלמים ביותר בשוק.

 

מאז הקמתה, קופת גמל להשקעה תפסה תאוצה והפכה לפופולרית במיוחד בקרב אנשים רבים מכל שכבות האוכלוסייה. לקופת גמל להשקעה יש מאפיינים ייחודיים ומגוון יתרונות שהופכים אותה לאטרקטיבית כל כך עבור משפחות, יחידים, צעירים ומבוגרים כאחד. האם קופת גמל להשקעה מתאימה גם לכם ומדוע היא מבוקשת כל כך? אלה הדברים שחשוב שתדעו על מכשיר החיסכון וההשקעה הפרטי הפופולרי ביותר כיום.

מהי קופת גמל להשקעה?

אם אתם מחפשים מכשיר השקעה וחיסכון שמאפשר לכם גם חיסכון גמיש וגם לטווח לטווח הרחוק, גם לנזילות גבוהה וגם משיכת כספים ללא קנסות – קופת גמל להשקעה עשויה להיות הפתרון האולטימטיבי עבורכם. קופת גמל להשקעה מאפשרת לכם להשקיע את כספיכם במגוון מסלולי השקעה ברמות סיכון ותשואות משתנות ומציעה לכם יתרונות ייחודיים שמעניקים לכם גמישות, נזילות ואפשרות ליצור תשואות גבוהות יחסים למכשירי חיסכון אחרים. 

 

קופת גמל להשקעה נוסדה בשנת 2016 לאחר גל נטישות משמעותי מאפיק החיסכון הותיק “קופת גמל לתמלוגים”. לאחר שמשרד האוצר הבין את חשיבותן של גמישות ונזילות של תוכנית החיסכון עבור החוסכים הוא יצר מסלול חיסכון חדש בשם “קופת גמל להשקעה”. זהו למעשה אפיק חיסכון ייחודי המיועד לטווח הבינוני והארוך. אפיק החיסכון הזה תפס תאוצה במהירות והיום הוא מהווה את אחד ממוצרי החיסכון וההשקעה הפופולריים ביותר בקרב הציבור הישראלי.

מהם ההבדלים בין קופת גמל להשקעה לקופת גמל לפנסיה?

אמנם שתי הקופות משקיעות את כספי החוסכים בשוק ההון, אך ישנם שני פרמטרים עיקריים המבדילים ביניהם: 

  • מהות החיסכון – גמל להשקעה מיועדת למטרת חיסכון בינוני או ארוך טווח ואינה מיועדת לפנסיה בשונה מהאפשרות השניה. 
  • הטבות מהמדינה – משום שגמל להשקעה אינה מיועדת לפנסיה, היא לא זוכה להטבות רבות ולעידוד מהמדינה להם זוכה קופת גמל לפנסיה. למשל אין הסדרי הפרשות של המעביד לגמל להשקעה ואין הטבות מס בזמן ההפקדה או המשיכה. עם זאת, המעוניינים בכך, יוכלו להמיר את קופת גמל להשקעה לקופת גמל לפנסיה (קופת גמל רגילה) ויזכו להטבות מס בהגיעם לגיל הפרישה. 

מהי תקרת ההפקדות לקופת גמל להשקעה?

ישנה תקרת הפקדות לקופת גמל להשקעה: נכון לשנת 2022, תקרת ההפקדות השנתית עומדת על 72,616 ש”ח. תקרת ההפקדות היא פר אדם. כלומר, כל אדם רשאי להפקיד כספים עד התקרה הקבועה בחוק וכך כל בן משפחה יכול להפקיד לקופת גמל על שמו עד לגובה התקרה.

אלה היתרונות הבולטים של קופת גמל להשקעה:

  • חיסכון לילדים – מכיוון שכל אדם רשאי להפקיד לקופת גמל להשקעה עד התקרה המותרת, זהו אפיק חיסכון מצוין עבור משפחות ועבור הורים אשר רוצים לחסוך כסף עבור ילדיהם לאורך השנים. ניתן לפתוח גמל להשקעה על שמו של כל ילד, גם אם הוא קטין ולכל קופה ניתן להפקיד עד התקרה המותרת מידי שנה.
  • ישנן מספר הטבות מס על קופת גמל להשקעה – ניתן לעבור בלי מסלולי ההשקעה השונים ובים החברות השונות מבלי שהדבר ייחשב כאירוע מס ולכן המס ישולם רק בעת משיכת הכספים מהקופה. בנוסף, ניתן להעביר את קופת הגמל להשקעה לקופת גמל רגילה, כלומר, לקופת גמל לפנסיה. במקרה כזה, הכסף יהיה פטור במס במידה והוא יימשך כקצבה חודשית לאחר גיל 60.
  • ניתן לקחת הלוואה על חשבון גמל להשקעה – ההלוואה ניתנת בתנאים אטרקטיביים ביחס להלוואות מסחריות והיא מאפשרת ליהנות מכסף נזיל, מבלי לפגוע בחיסכון ומבלי שהדבר יהיה כרוך בתשלום מס. 
  • נזילות גבוהה – ניתן למשוך את כספי החיסכון בכל עת וללא תשלום קנסות. עם זאת, חשוב לזכור שמשיכת הכספים כרוכה בתשלום מס רווחי הון בגובה 25%. 
  • דמי ניהול אטרקטיביים – ישנן הגבלות על דמי הניהול שניתן לגבות על קופת גמל להשקעה. תקרת דמי הניהול עומדת על 4% מגובה ההפקדות ועד 1.05% מהצבירה. אלו דמי ניהול נמוכים מהרבה מוצרי חיסכון והשקעה אחרים כמו קרנות נאמנות ותיקי השקעות. 

למי מתאימה קופת גמל להשקעה?

קופת גמל להשקעה מתאימה כמעט לכל אדם בכל שכבת גיל. עם זאת, אחת האוכלוסיות שמשתמשות הכי הרבה במוצר הזה היא משפחות. הסיבה לכך, כפי שציינו, היא שניתן לפתוח קופות גמל להשקעה לילדים. זהו מוצר איכותי ומשתלם שמאפשר להורים לפתוח קופות גמל עבור ילדיהם עד לבגרותם. קופת גמל להשקעה היא פתרון מצוין לחסכונות לטווח ארוך או בינוני ולכן היא אידיאלית עבור חיסכון לבר/בת מצווה, חתונה, לימודים אקדמאים, צבירות הון עצמי לרכישת דירה ואפילו כחיסכון נוסף לפנסיה.

 

הטבת המס שמקבלים החוסכים בגמל להשקעה כאשר הם מעבירים את החיסכון לקופת גמל לפנסיה, הופכת את מכשיר ההשקעה הזה לאטרקטיבי עבור אנשים אשר רוצים לחסוך לטוווח הרחוק, מבלי להתחייב לכך, מתוך ידיעה שהם יוכלו למשוך את כספם בכל עת או לחילופין להמשיך לחסכוך לגיל הפרישה וליהנות מפטור במס. 

 

גמל להשקעה מתאימה גם לאנשים שמעוניינים לחסוך סכומים מזדמנים, ללא הפקדות חודשיות קבועות או סכומים קטנים. 

 

מכשיר חיסכון זה מאופיין בגמישות ובנזילות גבוהה, שהופכות אותו למתאים עבור כלל האוכלוסיה. 

 

מתלבטים באיזו קופת גמל להשקעה לבחור ובאיזה מסלול? צרו איתנו קשר ואחד מהיועצים הפנסיוניים המקצועיים שלנו, יסייע לכם בהתאמת קופת הגמל להשקעה האטרקטיבית ביותר עבורכם, תוך הסתכלות הוליסטית על התיק הפנסיוני ועל המאפיינים האישיים שלכם.

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

כל הסיבות: למה אתם שונאים להתעסק עם הפנסיה שלכם?

סלידה מהפסד פוטנציאלי, רתיעה מטרחה ומאמץ, פחד משינויים...

למה כדאי לנייד את קרן הפנסיה? יתרונות וחסרונות

כל מה שחשוב לדעת על ניוד מכשירים פנסיוניים בין חברות. ...

שנה חדשה, תנאים חדשים בקרן הפנסיה שלכם: זה הזמן לבדיקה מקיפה

הדרך היעילה והנוחה ביותר לבדיקה תקופתית של התיק...

עובדי הייטק? אלה כמה נקודות שחשוב לדעת לפני שבוחרים מוצר פנסיוני

מדמי ניהול ועד כיסויים ביטוחיים: במיוחד כשזה נוגע...

מהו כיסוי שארים ומדוע הוא כלול בקרן הפנסיה של רובנו?

הכירו את התנאים והיתרונות של כיסוי שארים – אחד...