fbpx

שקיפות בביטוח – למה צריך את זה? 

לשקיפות של התיק הביטוחי שלכם יש חשיבות אדירה על הכיסוי הביטוחי שלכם ועל הכסף שאתם משלמים. אלה היתרונות של מידע שקוף ונגיש של התיק הביטוחי שלכם.

 

ביטוח הוא תחום עם תדמית אפורה למדי, אך למרות שרבים מאיתנו מעדיפים שלא להקדיש לו תשומת לב מיוחדת, הוא נוגע לכולנו בכל שלב בחיים, ועל כן, כל אחד מאיתנו חייב להישיר אליו מבט ולהבין אילו ביטוחים יש לו, למה הם משמשים וכמה הוא משלם עליהם. שקיפות ונגישות בתחום הביטוח תאפשר לכם לעקוב ולנהל את התיק הביטוחי באופן יעיל, מהיר ופשוט.

 

המבוטח הפשוט עשוי להבחין מהר מאוד שמעקב אחר כל פרטי הביטוחים שלו כרוך בזמן רב, התעסקות מרובה ובלא מעט כאב ראש. מרבית חברות הביטוח אינן מציעות מידע נגיש וברור למבוטחים, ואלה מעדיפים לא פעם לטמון את ראשם בחול בתקווה שפשוט “יהיה בסדר”.

 

היום, יותר מתמיד, חלה התעוררות רחבה בקרב ציבור המבוטחים, מתוך הבנה שעולם הפיננסים והתחומים הביטוחי והפנסיוני בפרט, בעלי השפעה אדירה על מהלך החיים שלהם ושל בני משפחתם. עם זאת, לצד ההכרה בהבנת התחום, מבוטחים רבים חשים חוסר אונים בשל היעד מידע נגיש, זמין וברור שמאפשר להם לקבל החלטות מושכלות בנוגע לתיק הביטוחי שלהם.

 

בדיוק בשל המצב הזה, חברת קאבר רתמה כלים דיגיטליים ויצרה פלטפורמה דיגיטלית שיודעת לסרוק את תיק הביטוח ולתת המלצות ותובנות אודות הכיסויים הביטוחים, דמי ניהול ומסלולי ביטוח. הפלטפורמה מרכזת את המידע אודות הביטוחים ותוכניות הפנסיה שלכם במקום אחד ומאפשרת לכל אדם לצפות בתיק הפנסיוני שלו ולהכיר היטב את הביטוחים בהם הוא מבוטח, את פרטיהם ואת הכסף שהוא משלם עליהם.

 

לשקיפות בתום הביטוח ומעקב ברור אחרי הביטוחים שלכם יש כמה סיבות מצוינות:

ביטחון ושקט נפשי

כאשר דברים ברורים וידועים, יש ביטחון רב יותר בנוגע לעתיד ולמענה שתקבלו בשלל תרחישים כמו מחלה קשה או נכות. בדיקת ביטוחים והכרתם יעניקו לכם את כל המידע הדרוש לכם כדי להבין מה תקבלו מחברת הביטוח במקרים ביטוחיים שונים. במקום לחשוש מהרעה במצבכם הכלכלי במידה ובעתיד אתם עשויים לחלות ולהזדקק לשירותים רפואיים יקרים, כאשר אתם מבינים היטב מה כוללת פוליסת הביטוח שלכם, אילו מקרים היא מכסה ואיזה פיצוי או תשלום היא מציעה בכל אחד מהמקרים הללו, קל יותר לישון בשקט בלילה.

 

בכל הנוגע לביטוחים, חשוב שתזכרו שאתם לא קונים רק פוליסת ביטוח אלא גם שקט נפשי. 

התאמה טובה יותר של התיק הביטוחי 

ידע זה כוח, וכשמדובר בתחום הביטוח, הידע הזה שווה לכם לא מעט כסף ובריאות. שקיפות של התיק הביטוחי שלכם וקבלת מידע ברור, מפורט ונגיש של הביטוחים שלכם, מאפשר לכם להבין מה כדאי לשפר או לשנות ואילו כיסויים אתם צריכים כדי ליהנות מכיסוי ביטוחי  מקיף בכל תחומי הביטוח הרלוונטים אליכם ולבני משפחתכם. לשם כך COVER הוקמה, וכיום היא מאפשרת לקבל ריכוז של כל הנתונים במקום אחד, ולצפות בהמלצות אודות התיק הביטוחי והפנסיוני. כאשר אתם מכירים היטב את התיק הביטוחי שלכם ואת מרכיביו, קל יותר לבצע התאמה טובה שלו לצרכים שלכם.

יכולת מיקוח מול חברות הביטוח

בנוסף להתאמת התיק הביטוחי שלכם, שקיפות בתחום הביטוח מאפרת לכם לחסוך לא מעט כסף ולשפר את תנאי הפוליסות שלכם. כאשר אתם יודעים בדיוק כמה אתם משלמים עבור כל ביטוח, אתם יכולים לערוך השוואה איכותית בין תנאי הפוליסה שלכם לאילו שמציעות חברות ביטוח אחרות, ולעבור לחברה שמציעה לכם את הפוליסה הטובה ביותר עם התנאים הטובים ביותר. לעיתים החיסכון הכספי במעבר בין חברת ביטוח אחת לאחרת הוא מספר שקלים בחודש, אך לאורך זמן הסכום הזה מצטבר לכדי חיסכון משמעותי.

 

עם זאת, חשוב לשים לב לפירוט התנאים והכיסויים בכל פוליסה ולהשוות “תפוחים לתפוחים” כאשר אתם משווים בין פוליסה אחת לאחרת, על מנת שלא תמצאו את עצמכם עם פוליסה פחות מקיפה ואיכותית בתמורה לחיסכון.

 

שקיפות בתחום הביטוח מאפשרת לכם לערוך השוואה איכותית בין התנאים והכיסויים השונים בכל פוליסה ובין העלויות והתנאים השונים, כך שתוכלו לקבל את ההחלטה הטובה והמושכלת ביותר בכל הנוגע לרכישה והחלפת פוליסות.

 

יתרה על כך, כאשר אתם מודעים היטב לתנאי הפוליסה שלכם, אתם יכולים לפנות בביטחון לחברת הביטוח או לסוכן הביטוח שלכם ולבקש שיפור בתנאי הפוליסה. תמיד קל יותר להתמקח ולהשיג תנאים משופרים מתוך עמדה של ידע והבנה בתחום המדובר.

להישאר “עם יד על הדופק”

מרבית הביטוחים מלווים אותנו לאורך עשרות שנים. בפרק הזמן הזה, אנשים עוברים תקופות חיים שונות הכרוכות בשינויים בתא המשפחתי, בסטטוס התעסוקתי, במצב הבריאותי ובצרכים האישיים. מסיבה זו ביטוח שרכשתם בשנות העשרים, לא בהכרח יתאים כאשר תהיו בני ארבעים.

 

אלה חלק מהצרכים שעשויים להשתנות לאורך השנים בביטוחים השונים:

 

ביטוח חיים – ככל שאדם מתבגר, מרוויח שכר גבוה ויציב יותר ומרחיב את התא המשפחתי שלו, כך רמת החיים שלו ושל משפחתו עולה ויש צורך בהגדלת גובה סכום הביטוח התאמתו לסטטוס החדש. כד להבטיח שמירה מיטבית על רמת החיים של בני המשפחה במקרה פטירה של המבוטח, חשוב לעדכן את המוטבים או השאירים (בהתאם לסוג הביטוח) ולהגדיל את סכום הביטוח כך שיתן מענה מיטבי לבני המשפחה הנותרים במקרה של פטירה.

 

ביטוח בריאות – ביטוח בריאות מעניק מענה איכותי במקרים בהם קופות החולים ומערכת הרפואה הציבורית אינן נותנות מענה מספק. בין הכיסויים החשובים ביותר עבור כל אדם, נמצאים כיסויים לקטסטרופות רפואיות כמו השתלות וניתוחים בארץ ובחו”ל. בנוסף לכיסויים הללו, חשוב להתאים את ביטוח הבריאות לצרכיו של כל מבוטח, ליכולותיו הכלכליות ולרמת הביטחון שהוא מצפה לקבל במקרים רפואיים ובריאותיים שונים על ידי הוספת הרחבות ביטוחיות כגון שירותי רפואה משלימה, בריאות הנפש, רפואת שיניים ועוד.

 

מסיבות אלו ואחרות, חשוב להישאר עם יד על הדופק בכל הנוגע למעקב וניהול התיק הביטוחי שלכם. שקיפות ונגישות של המידע הביטוחי שלכם מאפשרים לכם לעקוב באופן שוטף אחר הביטוחים שונים שלכם, התנאים שלהם והתאמתם למצבכם הנוכחי והעתידי.

 

cover מאפשרת לכם לקבל מידע שקוף, ברור ונגיש על התיק הפנסיוני והביטוחי שלכם. בזכות שימוש בטכנולוגיה חכמה, תוכלו לצפות בקלות בתיק הפנסיוני שלכם, לקרוא באופן ברור ובשפה פשוטה את המידע על כל ביטוח ועל כל מוצר פנסיוני, ולקבל עצות מקצועיות חשובות שיאפשרו לכם לשפר את תנאי התיק הפנסיוני שלכם ולחסוך כסף.

 

לחצו כאן והירשמו ללא תשלום.

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

מה נשים צריכות לדעת על הפנסיה שלהן?

מבחירת החברה המנהלת ועד שמירה על רצף ביטוחי: כך תהני...

כל הסיבות: למה אתם שונאים להתעסק עם הפנסיה שלכם?

סלידה מהפסד פוטנציאלי, רתיעה מטרחה ומאמץ, פחד משינויים...

למה כדאי לנייד את קרן הפנסיה? יתרונות וחסרונות

כל מה שחשוב לדעת על ניוד מכשירים פנסיוניים בין חברות. ...

שנה חדשה, תנאים חדשים בקרן הפנסיה שלכם: זה הזמן לבדיקה מקיפה

הדרך היעילה והנוחה ביותר לבדיקה תקופתית של התיק...

עובדי הייטק? אלה כמה נקודות שחשוב לדעת לפני שבוחרים מוצר פנסיוני

מדמי ניהול ועד כיסויים ביטוחיים: במיוחד כשזה נוגע...