fbpx

ביטוח נכסים דיגיטליים – האם יש דבר כזה?

העולם החדש כולל נכסים ומוצרים דיגיטליים רבים אשר מגיעים עם סט של צרכים. הכירו את תחומי הנכסים הדיגיטליים וה- Metaverse ואת האתגרים הביטוחיים שכרוכים בהם.

 

ההכרזה של פייסבוק ואינסטגרם על מעבר ל-“Meta” בסוף 2021 הייתה אחת החדשות הגדולות בעולם הטכנולוגיה. המאפיינים הספציפיים של הטכנולוגיה המשודרגת של Meta והטמעתם בחייהם של משתמשים מביני טכנולוגיה עדיין לא נחשפו, והם מבטיחים רמה של מציאות מדומה שאי אפשר היה לתפוס בשנים הקודמות. לפי איך שזה נראה כרגע, יום אחד העולם הוירטואלי הזה עשוי להיות המצב הנורמלי החדש.

 

כיום, Metaverse הוא עדיין פרויקט קטן ושאפתני שמתגרה בשינויים גדולים יותר בתעשיית הטכנולוגיה. עם זאת, הגיע הזמן שחברות הביטוח יתכוננו להתאמת השירותים שלהן לתנאים וירטואליים כדי להישאר רלוונטיות וליהנות מרווחים טובים יותר.

 

מעל טריליון דולר מוחלפים מדי שנה בתעשיית הביטוח וכבר יש ביקוש למוצרי סייבר חדשים כדי להגן על מוצרים כמו נדל”ן דיגיטלי, מטבעות, משחקים, NFT’s ואובייקטים וירטואליים אחרים.

חברות ביטוח שונות ברחבי העולם נכנסות לתהליך של יצירת מערכות מקבילות שישמשו להעברת השירותים והמוצרים הרגילים שלהן לתנאים המתאימים לעולם של מציאות מדומה ועולמות כמו Metaverse. אם זה נשמע לכם כמו מדע בדיוני, אתם לא לבד – מסתבר שמתחת לאף שלנו צמחה תעשייה שלמה, מורכבת וחדשנית שאט אט פורצת לחיינו וכיום שגורה בפיהם של אנשים רבים ומצריכה פתרונות חדשניים.‍

מה זה בכלל Metaverse?

המילה Metaverse פירושה המילולי הוא “יקום עתידי”, ולא, בניגוד למה שאולי מקובל לחשוב, היא לא נוצרה על ידי מארק צוקרברג. הסופר ניל סטפנסון טבע את המונח ברומן המדע הבדיוני שלו מ-1992 Snow Crash.

 

האפשרויות שמציע ה-metaverse מבטיחות מיזוג של העולם הפיזי והדיגיטלי שלנו באמצעות מספר מדיומים – מציאות רבודה (AR), מציאות מדומה (VR), או על מסך פשוט. החל מקניות ובידור ועד חברה ועושר, החפיפה תכלול היבטים רבים של חיי היומיום שלנו.

 

אפילו בלי משקפי VR, המציאות הפיזית והווירטואלית שלנו שלובות זו בזו כבר זמן מה. לדוגמה, האלגוריתם של אפליקציית Netflix יכול להעריך את היסטוריית הצפייה שלכם ולבסס עליה את ההצעות המוצעות לכם. באופן דומה, אפליקציית Gett מסוגלת ליידע אתכם על מרחק המונית, בהתאם לנתוני המיקום שלכם.

 

‍הרעיון שמארק צוקרברג ועמיתיו מומחי הטכנולוגיה מכנים ‘המטאוורס’ מתרכז סביב יצירת פלטפורמה וירטואלית לחיים אלטרנטיביים באינטרנט. על מנת לשקוע בעולם הווירטואלי, אתם צריכים אוזניות שמעבירות אתכם לסביבת תלת מימד. עם בקרי חישת תנועה נוספים ומיקרופון, למשתמשים יש אפשרות לקיים אינטראקציה עם אובייקטים וירטואליים וליצור קשר עם אחרים ב-metaverse.

מהם נכסים דיגיטליים?

באופן כללי, נדל”ן דיגיטלי מתייחס לכל פלטפורמה שניתן לגלוש בה באינטרנט, כך שמונח ספציפי יותר יהיה נכס וירטואלי. כל אתר אינטרנט על כל מרכיביו, כגון כתובת URL ושם דומיין, תמונות וסרטונים הם נכסים דיגיטליים. וכמו לכל סוג אחר של נכס, יש להם ערך כספי.

 

אפשר לטעון שמושגים של נדל”ן פיזי ונכסים דיגיטליים שונים מהותית, אבל יש דבר אחד משותף ומכריע שקובע את היתרון של בעלי קרקעות פיזיים ודיגיטליים והוא בעלות.

 

נכס דיגיטלי בעל ערך כספי יכול להיות אישי או בבעלות החברה. נכסים וירטואליים אישיים כוללים:

  • בלוגים ואתרים שגורפים רווח לבעלים.
  • תמונות, מוזיקה, ספרים אלקטרוניים, קניין רוחני ורכוש דיגיטלי אחר שיוצר הכנסה (כגון NFT).
  • סרטונים
  • דומיינים
  • חשבונות אישיים המשמשים לניהול משאבים כספיים בצורה של כסף או כרטיסי אשראי כגון חשבונות בנק, תוכניות תגמול נאמנות, כרטיסי PayPal וכל סוג של חשבונות הכוללים יתרות אשראי.

במהותו, metaverse יכול לכלול סוגים שונים של נכסים דיגיטליים, כגון מטבעות קריפטוגרפיים, כלים במשחק, מטבעות במשחק, ואובייקטים וירטואליים רבים אחרים המועדים לסיכונים במחוזות שונים של ה- metaverse.

 

בדיוק כמו שדברים מתנהלים בתחום הנדל”ן המסורתי, ניתן לקנות ולמכור נכס וירטואלי בשוק. ענקיות המדיה החברתית כמו אינסטגרם, טוויטר, פייסבוק ויוטיוב ימלאו בקרוב תפקיד דומה במציאות המדומה כמו בעלי הבית בסביבה הפיזית שלנו.

 

ובדיוק כמו בעולם הפיזי, המציאות המדומה מלאה באיומים כמו אסונות טבע (שיטפונות, רעידות אדמה, שריפות), אובדן מתביעות, מחלות או מוות.

אז מה בדיוק תפקידה של תעשיית הביטוח במציאות מדומה?

לא כל ההפסדים איתם מתמודדות פוליסות הביטוח הם פיזיים – עם פוליסות סייבר מודרניות, חברות הביטוח מבטחות את לקוחותיהן גם במקרים של פגיעה במוניטין. לכן, בעתיד הקרוב, תכניות ביטוח פרמיות סולידיות אמורות לכלול בפוליסות הביטוח שלהן כיסוי להפסדים ספציפיים ב- metaverse.

כיצד לבטח נכס דיגיטלי?

ביטוח נכסים דיגיטליים ב metaverse הופך להזדמנות אמיתית – ביטקוין, צילומים אישיים, אמנות, סרטים, מזכרות ספורט ונכסים דיגיטליים אחרים פורחים בקרב רוב התעשיות, והחדשנות מוכיחה את עצמה. עם זאת, התחום זה צומח ומשתנה במהירות ולכן ה- Metaverse דורש יכולת הסתגלות ושינוי מהירה על מנת שנכסים דיגיטליים יהיו מוגנים כראוי.

 

כיום ה Metaverse עדיין קטן, אבל יש לו פוטנציאל להפוך לדבר ענק בקרוב. למציאות מדומה יש פוטנציאל להביא לשינוי דרמטי בחיי היומיום שלנו. לכן ישנה ציפיה מחברות הביטוח להציע פוליסות ביטוח לנכסים דיגיטליים המתאימות לסטנדרטים של Metaverse באותו אופן שבו הן מכסות תחומים אחרים.

איזה ביטוח מכסה נכס דיגיטלי?

ביטוח אבטחת סייבר הוא גורם משמעותי בקרב כל עסק העוסק בנוכחות מקוונת, אך הוא חשוב במיוחד כשמדובר בסביבת מציאות מדומה, מכיוון שלפישינג, תוכנות זדוניות, התקפות כופר וצורות אחרות של פשעי סייבר יש פוטנציאל לסכן את הבעלות של הצרכנים על מטבעות קריפטוגרפיים ונכסים דיגיטליים אחרים.

 

ביטוח דיגיטלי הוא אחד הפתרונות שיכולים לעזור לצרכנים למנוע ולטפל בהפסדים דיגיטליים אפשריים.

 

חידושים טכנולוגיים, כמו בינה מלאכותית, צפויים למלא תפקיד מכריע גם בשינויים הדרושים בתחום בקרב פוליסות הביטוח.

 

כיום, כאשר אנחנו עמוק בתוך שנת 2022, ישנם רק קומץ ספקי ביטוח ברחבי העולם אשר מציעים כיסויים ביטוחיים לנכסים דיגיטליים, ביטוח אחריות סייבר ואחריות ניהולית לעסקים בזירת הבלוקצ’יין.

 

החדשות הטובות הן שרשימת חברות הביטוח הזאת עתידה לגדול בשנים הקרובות בהתאם להתפתחות השוק זה וצרכי האנשים העוסקים בו.

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

מה נשים צריכות לדעת על הפנסיה שלהן?

מבחירת החברה המנהלת ועד שמירה על רצף ביטוחי: כך תהני...

כל הסיבות: למה אתם שונאים להתעסק עם הפנסיה שלכם?

סלידה מהפסד פוטנציאלי, רתיעה מטרחה ומאמץ, פחד משינויים...

למה כדאי לנייד את קרן הפנסיה? יתרונות וחסרונות

כל מה שחשוב לדעת על ניוד מכשירים פנסיוניים בין חברות. ...

שנה חדשה, תנאים חדשים בקרן הפנסיה שלכם: זה הזמן לבדיקה מקיפה

הדרך היעילה והנוחה ביותר לבדיקה תקופתית של התיק...

עובדי הייטק? אלה כמה נקודות שחשוב לדעת לפני שבוחרים מוצר פנסיוני

מדמי ניהול ועד כיסויים ביטוחיים: במיוחד כשזה נוגע...