fbpx

מדוע היום, יותר מתמיד, כדאי לבדוק את מסלולי ההשקעה של קרן הפנסיה שלכם?

צו השעה: בחינה מחודשת של התיק הפנסיוני שלכם והתאמתו לכלכלה של 2023.

 

היבט אחד של ניהול פיננסי שבורח לא פעם מאור הזרקורים הוא מסלול ההשקעה שלכם בקרן הפנסיה ובמוצרי חיסכון פנסיוניים אחרים. אך חשוב לדעת כי למסלולי ההשקעה שלכם ישנה השפעה עצומה על עתידכם הכלכלי. היום יותר מתמיד, עם גל של שינויים בכלכלה הישראלית וטלטלות מתמשכות בשוק ההון, חשוב להבין, להעריך ולבחון מחדש את מסלולי ההשקעה של החסכונות הפנסיוניים שלכם.

 

על אף הרפורמות הרגולטוריות של רשות שוק ההון והביטוח, המאפשרות מעברים קלים יותר בין מוצרי פנסיה, השתלמות וגמל, תנועה כזו עדיין אינה רווחת במיוחד בקרב החוסכים ויש לך מספר סיבות; רבים מהם עדיין חוששים מהעברת הפנסיה או קרן ההשתלמות בין מסלולי השקעה או חברות מנהלות שונות, כאשר סיבה בולטת אחת לכך היא האמונה ביתרונות ארוכי טווח של יציבות.

 

ואכן, זוהי מנטרה פיננסית עתיקת יומין – “המתנה והחזקה של חסכונות לטווח הארוך מובילה לרווחים”. עם זאת, ייתכן שמושג זה אינו נכון בכל הנסיבות, במיוחד לנוכח תנודתיות ניכרת בשוק.

בדיקת החסכונות הפנסיוניים בשנת 2023

שנת 2023 מסתמנת כרכבת הרים בנוף הכלכלי עם השפעה גדולה בעיקר על שוק ההון. כששוק ההון סוער, גם קרנות הפנסיה וההשתלמות חוות תנודתיות והפסדים עבור חוסכים רבים. אולם תנודתיות זו אינה אחידה בכל בתי ההשקעות או מסלולי ההשקעה, שכן הם תלויים בשווקים ואפיקי השקעה שונים בהם מושקעים כספי החוסכים.

 

בעוד שביצוע שינויים בשוק חלש עשוי להיראות לא פרודוקטיבי, בחינה מדוקדקת של קרן פנסיה מקיפה או כללית, קופות הגמל או קרן ההשתלמות שלכם יכולה להוביל למסקנות שונות.

 

הבנת מסלול ההשקעה של החסכונות הפנסיוניים שלכם אינה עוסקת רק באומדן הביצועים של המסלולים הנוכחיים שלכם, אלא גם בשאלה היכן עוד הכסף שלכם יוכל לעבוד טוב יותר עבורכם. אלה יכולים להיות שווקים גיאוגרפיים שונים או אפילו תעשיות ספציפיות בתוך השווקים האלה. לדוגמה, חלק מבתי ההשקעות עשויים להישען על השקעות מקומיות בישראל, בעוד שאחרים עשויים להשקיע יותר באפיקים בינלאומיים שונים.

לראות את התמונה המלאה של בחירת מסלול השקעה 

ברמה הפסיכולוגית, ביצוע מעברים אלה באופן עצמאי יכול להיות מאתגר עבור החוסכים. ביצוע מעבר עשוי להיראות קשה במיוחד בתקופות של ביצועי שוק חזקים, כאשר נראה שיש תמריץ מועט לשנות את מסלולי הפנסיה או קרן ההשתלמות, ועוד יותר קשה כאשר השוק חלש וכל החלטה עשויה להיות בעלת משמעויות מרחיקות לכת על כספי החיסכון. עם זאת, הבנת מחזורי השוק והשפעתם של פרמטרים שונים בהשקעה יכולה לעזור לחוסכים להבין איך לבחור קרן פנסיה מתאימה ואת החשיבות של התאמת רמת הסיכון של התיק שלהם בזמנים הנכונים. 

 

אך חשוב להיזהר ולזכור כי לא כל שינוי יועיל בהכרח לחסכונות הפנסיוניים שלכם, וכי החלפת מסלולי השקעה לא עוסקת רק במרדף אחר התשואות הגבוהות ביותר. במקום זאת, מדובר על שאילת השאלות הנכונות והבנה מעמיקה של כל מוצר חיסכון. כאשר אתם ניגשים לערוך שינויים בקרנות הפנסיה, הגמל וההשתלמות שלכם, חשוב לקחת בחשבון גורמים שונים כמו מדד שארפ, המשקף את יחס הביצועים והסיכון של כל מוצר, וכל מסלול השקעה של בית ההשקעות. כלומר, בחירה נכונה של חברה מנהלת ומסלול ההשקעה לא מתמקדת רק בתשואות אלא גם ברמת הסיכון הנלקחת להשגתן, כמו גם באיכות ובביצועים של כל חברה.

 

מעבר לבחינת התשואות, חשוב להבין את השווקים בהם פועל בית ההשקעות שלכם. לכל שוק יהיה פרופיל תנודתיות ייחודי, ואפיק ההשקעה שלכם חייב לקחת בחשבון את הפרמטר הזה. למשל, בתי השקעות שהשקיעו באגרסיביות בארה”ב חוו תנודתיות גבוהה יותר במהלך המשבר הכלכלי האחרון, בעוד שבתי השקעות שהתמקדו בישראל ראו ירידות מתונות יותר. גם הענפים הספציפיים אליהם מכוונים בתי ההשקעות הללו משחקים תפקיד.

 

המסר המרכזי כאן הוא שפחד לא צריך לעכב אתכם ושרצוי להתייחס באופן גמיש ופתוח להחלטות הנוגעות לחסכונות הפנסיוניים שלכם. לכן חשוב להיות “עם יד על הדופק”, להעריך כל הזמן את הביצועים, להשוות ולמצוא את התזמון הטוב ביותר לשיפור התיק הפנסיוני שלכם. עם זאת, שינויים תכופים אינם מומלצים – המטרה היא להסתגל בהתאם למצב הנוכחי של השוק ולאירועים כלכליים משמעותיים כמו משברים, עליית ריבית, אינפלציה גואה ושווקים בירידות או בצמיחה.

 

כדי לעשות זאת נכון, מומלץ לתת את המושכות ליועץ פנסיוני מקצועי ומיומן שיוכל לבחון ולנתח את מצבכם הפנסיוני בעיניים אובייקטיביות ומקצועיות, ולסייע לכם בייעול ושיפור החסכונות הפנסיוניים שלכם בהתאם לנתונים הייחודיים שלכם ולמצב השווקים.

ניהול יעיל ומקצועי של התיק הפנסיוני עם קאבר

השירות המהפכני של קאבר מאפשר לכם לקבל מידע עדכני על הביטוחים והחסכונות הפנסיוניים שלכם באופן ברור, נגיש ושקוף. המידע מוצג בדשבורד חכם וידידותי ומאפשר לצפות בסטטוס הפנסיוני העדכני ביותר בכל זמן ומכל מקום, ולקבל תובנות והמלצות מותאמות אישית לשיפור וניהול מיטבי של התיק הפנסיוני שלכם.

 

בנוסף, השירות של קאבר כולל ייעוץ וניהול פנסיוני אנושי ומקצועי מאחד היועצים הפנסיוניים המוסמכים בחברה שיבחן באופן קפדני ומעמיק את המוצרים הפנסיוניים המרכיבים את התיק שלכם, ויסייע לכם בבחירת המוצרים והמסלולים המתאימים ביותר לצרכים שלכם ובהתאם למצב השוק.  

 

במיוחד היום, כאשר הכלכלה העולמית חווה טלטלות אשר משפיעות על השווקים השונים, חשוב לבדוק ולנהל באופן מיטבי את התיק הפנסיוני שלכם, ובמקרה הצורך, לשקול את האפשרות לעבור למסלולי השקעה אחרים. 

 

הירשמו ללא תשלום למערכת החכמה של קאבר, צפו במידע הפנסיוני העדכני שלכם וקבלו שיחת ייעוץ מאחד המומחים הפנסיוניים שלנו. 

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

מה נשים צריכות לדעת על הפנסיה שלהן?

מבחירת החברה המנהלת ועד שמירה על רצף ביטוחי: כך תהני...

כל הסיבות: למה אתם שונאים להתעסק עם הפנסיה שלכם?

סלידה מהפסד פוטנציאלי, רתיעה מטרחה ומאמץ, פחד משינויים...

למה כדאי לנייד את קרן הפנסיה? יתרונות וחסרונות

כל מה שחשוב לדעת על ניוד מכשירים פנסיוניים בין חברות. ...

שנה חדשה, תנאים חדשים בקרן הפנסיה שלכם: זה הזמן לבדיקה מקיפה

הדרך היעילה והנוחה ביותר לבדיקה תקופתית של התיק...

עובדי הייטק? אלה כמה נקודות שחשוב לדעת לפני שבוחרים מוצר פנסיוני

מדמי ניהול ועד כיסויים ביטוחיים: במיוחד כשזה נוגע...