fbpx

מתפטרים או מפוטרים? כך תדאגו לזכויות הפנסיוניות שלכם בזמן

לפניכם מדריך מקיף לשמירה על הזכויות הפנסיוניות שלכם בפיטורים.

 

אובדן עבודה יכול להיות מאתגר ומלחיץ עבור כל אדם. עם זאת, הבנה ושמירה על הזכויות הפנסיוניות שלכם במהלך תקופת פיטורים או התפטרות חיוניים להבטחת עתידכם הכלכלי. במאמר זה נדון בזכויות שמגיעות לכם בפיטורין ובחשיבות הגדולה של שמירה על זכויותיכם הפנסיוניות וכיצד הן משפיעות על עתידכם.

 

חוק פיצויי פיטורים, תשכ”ג-1963, קובע כי על מעסיקים לשלם פיצויים לעובדים המפוטרים. פיצוי זה משמש כרשת ביטחון כלכלית לאובדן הכנסה שחווה העובד ולעיתים הוא נכלל במסגרת מענק פרישה שניתן עם סיום העסקתו. הבנת החוק לעומקו חיונית להכרת זכויותיכם ולהבנת חובותיו של המעסיק כלפיכם. פיצויי הפיטורים נקבעים על סמך מספר פרמטרים, לרבות הוותק של העובד, סיבת הפיטורים ותנאי חוזה העבודה.

לצד פיצויי הפיטורים שמגיעים לכם על פי חוק, אתם זכאים גם לזכויות פנסיוניות שעשויות להיפגע במעבר בין מקומות עבודה ולכן יש לנקוט בצעדים על מנת לשמור עליהן גם במקרה של התפטרות או פיטורין. 

חשיבותה של שמירה על רצף זכויות פנסיוניות

שמירה על רצף הזכויות פנסיוניות שלכם עשויה להיות בעלת השפעה מרחיקת לכת על עתידכם הכלכלי, ויש לכך סיבות טובות:

 

ביטחון כלכלי – זכויות פנסיוניות מתמשכות מסייעות להבטיח שהחיסכון הפנסיוני שלכם יישאר על כנו וימשיך לגדול ולצבור ותק, מה שיספק לכם בעתיד מקור הכנסה יציב במהלך הפרישה. ביטחון כלכלי זה בעל חשיבות עליונה בשמירה על רמת החיים של מבוטחים בגיל הפרישה והימנעות ממצוקות כלכליות פוטנציאליות.

 

כיסוי ביטוחי רציף – העברה של תוכנית הפנסיה לתוכנית ריסק זמני כוללת שמירה על ביטוחי חיים ואובדן כושר עבודה, וחיונית כדי להגן עליכם ועל בני משפחותיכם מפני קשיים כלכליים אפשריים הנובעים מתאונות, מחלות או מוות. לפוליסה זו חשיבות רבה, שכן היא יכולה לסייע בכיסוי הוצאות רפואיות, להחליף אובדן הכנסה ולספק תמיכה כלכלית למשפחתכם בזמנים קשים.

השלכות אפשריות לאי שמירה על זכויותיכם הפנסיוניות בזמן אבטלה

בעת מעבר בין עבודות, ללא הפרשות המעסיק לפנסיה, התכנית הפנסיונית שלכם עלולה להיות לא פעילה, מה שמוביל למספר השלכות:

 

  • הכיסוי הביטוחי נפסק, כלומר ההגנה של כיסויים למקרה של אובדן כושר עבודה וביטוח חיים אובדת.
  • דמי הניהול על התכנית הפנסיונית שלכם עשויים לעלות ובכך “נוגסים” בהדרגה בחיסכון הצבור.
  • התחלת עבודה חדשה עם תכנית פנסיונית לא פעילה, פירושה שהמעסיק החדש יחוייב להתחיל להפריש לחיסכון הפנסיוני שלכם רק לאחר חצי שנה מיום תחילת העבודה, בניגוד לפנסיה פעילה, שבה המעסיק חייב להתחיל להפריש כספים לפנסיה בתוך שלושה חודשים, ורטרואקטיבית מיום העבודה הראשון. כתוצאה מכך, אתם עלולים לעמוד בפני תקופה נוספת של שישה חודשים ללא כיסוי ביטוחי וללא הפקדות שיוקצו לחיסכון הפנסיוני שלכם.

כיצד תוכלו להגן על זכויותיכם הפנסיוניות במקרה של פיטורים? 

כדי להבטיח שהזכויות הפנסיוניות שלכם ישארו מוגנות גם כשאתם בין עבודות, כדאי לשקול את חמשת הצעדים הבאים:

 

1.עיינו בחוזה העבודה ובתוכנית הפנסיה שלכם – הכירו את התנאים וההגבלות של חוזה העבודה, כמו גם את תוכנית הפנסיה שלכם כדי להבין היטב את זכויותיכם וחובותיכם. מידע זה יכול לעזור לכם להבין האם הזכויות הפנסיוניות שלכם נשמרות כראוי.

 

2.התייעצו עם סוכן פנסיוני – אם אינכם בטוחים לגבי זכויותיכם או זקוקים לסיוע בניווט בחוקי הפנסיה, התייעצו על כך עם סוכן פנסיוני מקצועי. סוכן פנסיוני יכול לספק לכם הדרכה וסיוע כדי להבטיח שזכויותיכם ישמרו ושתקבלו את הפיצויים המגיעים לכם.

 

3.שמרו רישומים מפורטים – שמרו רישומים של היסטוריית התעסוקה שלכם, כולל תאריכי התחלה וסיום עבודה, פרטי שכר וכל שינוי בביטוחים הפנסיוניים שלכם. רישומים אלו יוכלו להועיל לכם במקרה של אי הסכמות.

 

4.צרו קשר עם המעסיק – אם יש לכם חששות בנוגע לזכויות הפנסיוניות שלכם או שאתם סבורים שהן אינן נשמרות כראוי, צרו קשר עם המעסיק כדי לטפל בבעיה. תקשורת פתוחה יכולה לסייע בפתרון אי הבנות ולהבטיח שזכויותיכם נשמרות.

 

5.היו פרואקטיביים – אם אתם עומדים בפני פיטורים או התפטרות, נקטו בצעדים כדי להבטיח שזכויותיכם ישמרו. העבירו את תוכנית הפנסיה שלכם לתכנית ריסק זמני ושמרו על הכיסויים הביטוחיים שלכם.

מהו ריסק זמני ומדוע הוא חיוני כל כך במקרה של הפסקת עבודה?

ריסק זמני הוא תכנית פנסיונית בעלות מופחתת המיועדת לתקופה בה הופסקו הפקדות שוטפות לקרן הפנסיה. מטרתו של הריסק הזמני היא לשמור על המשך פעילותה של תוכנית הפנסיה וכן על הכיסויים הביטוחיים, דמי הניהול והתנאים הקיימים.

שירותי הניהול הפנסיוני של cover מסייעים לכם בשמירה על זכויותיכם 

חברת קאבר פיתחה מערכת דיגיטלית חכמה המאפשרת לכם לצפות בכל המידע הפנסיוני שלכם באופן שקוף ונוח, במקום אחד. בדשבורד האישי שלכם תוכלו לקבל מידע על כל החסכונות והביטוחים הפנסיוניים שלכם, בתוספת תובנות והמלצות מותאמות אישית. באמצעות המערכת תוכלו לעקוב באופן רציף על הסטטוס העדכני של התיק הפנסיוני שלכם ולקבל החלטות מושכלות בנוגע לניהולו.

 

בנוסף למערכת הדיגיטלית, קאבר מספקת ליווי וניהול פנסיוני מקצועי הניתן על ידי אחד מהסוכנים והיועצים הפנסיוניים של קאבר. 

 

באמצעות בדיקת תיק ביטוחי מקיפה וליוי צמוד ואישי של מומחה פנסיוני, תוכלו לפעול באופן מיטבי במקרה של פיטורין או התפטרות על מנת לשמור על זכויותיכם הפנסיוניות ולהגן על הכיסויים הביטוחיים שלכם ועל עתידכם הכלכלי.

 

בקיצור, על ידי יצירת רצף ביטוחי ושמירה על זכויותיכם בתקופת אבטלה, תוכלו לתרום ליציבות הכלכלית שלכם לאחר הפרישה ותשמרו על כיסויים חיוניים למקרים של אובדן כושר עבודה ופטירה.

 

לעומת זאת, הזנחת הזכויות הפנסיוניות שלכם במקרה של הפסקת עבודה עלולה לגרום לאובדן כיסוי ביטוחי חיוני, לעלייה בדמי ניהול ולדחיית ההפקדות לפנסיה במקום העבודה החדש. לכן על מנת שתוכלו להגן על זכויותיכם, חשוב לנקוט במספר צעדים כגון התייעצות עם יועץ פנסיוני מקצועי, הצטרפות לתוכנית ריסק זמני ומעקב שוטף אחר הנתונים הפנסיוניים שלכם.

 

עם שירות הניהול הפנסיוני של cover, תוכלו ליהנות מפלטפורמה דיגיטלית ידידותית לניהול ומעקב אחר התיק הפנסיוני שלכם, וקבלת ייעוץ אישי מסוכן פנסיוני מקצועי.

 

לפרטים נוספים והצטרפות לשירות ללא תשלום, לחצו כאן

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

מה נשים צריכות לדעת על הפנסיה שלהן?

מבחירת החברה המנהלת ועד שמירה על רצף ביטוחי: כך תהני...

כל הסיבות: למה אתם שונאים להתעסק עם הפנסיה שלכם?

סלידה מהפסד פוטנציאלי, רתיעה מטרחה ומאמץ, פחד משינויים...

למה כדאי לנייד את קרן הפנסיה? יתרונות וחסרונות

כל מה שחשוב לדעת על ניוד מכשירים פנסיוניים בין חברות. ...

שנה חדשה, תנאים חדשים בקרן הפנסיה שלכם: זה הזמן לבדיקה מקיפה

הדרך היעילה והנוחה ביותר לבדיקה תקופתית של התיק...

עובדי הייטק? אלה כמה נקודות שחשוב לדעת לפני שבוחרים מוצר פנסיוני

מדמי ניהול ועד כיסויים ביטוחיים: במיוחד כשזה נוגע...